کم‌کاری مسئولان با گفتاردرمانی توجیه نمی‌شود/ مدح و ذمّ برجام نتوانست گره ای از مشکلات مردم باز کند/ مطالبه حقیقی مردم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است/ برخورد با بانک‌های ربوی مصداق بارز اقدام و عمل است/ اگر شغلی ایجاد شده به مردم نشان دهید/ نماز باران دوشنبه در سرخس اقامه می‌شود
کم‌کاری مسئولان با گفتاردرمانی توجیه نمی‌شود/ مدح و ذمّ برجام نتوانست گره ای از مشکلات مردم باز کند/ مطالبه حقیقی مردم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است/ برخورد با بانک‌های ربوی مصداق بارز اقدام و عمل است/ اگر شغلی ایجاد شده به مردم نشان دهید/ نماز باران دوشنبه در سرخس اقامه می‌شود
امام‌جمعه سرخس مطالبه حقیقی مردم را برخورد جدی با فسادهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخورد با صاحبان حقوق‌های نجومی کهنه شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان کشور در حادثه ساختمان مرکز تهران گفت: جمعی از آتش‌نشانان ما به خاطر جان‌فشانی و ایثارگری زیر آوار رفتند و ملت ایران را داغدار کردند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به درخواست برخی از متدینین شهرستان برای اقامه نماز باران با تشریح آداب برگزاری این نماز اظهار داشت: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مردم شهرستان آداب این نماز را انجام دهند و در روز دوشنبه این نماز اقامه می‌شود.

 

وی افزود: یکی از دستورات دین این است که وقتی با کم‌آبی مواجه شدید، نماز باران بخوانید و این‌یک درس توحیدی است که وقتی دست بشر کوتاه شد، چشم و باور به دست قدرت الهی داشته باشد.

 

ارژنگ کم‌آبی را از نشانه‌های قهر خداوند دانست و تصریح کرد: کفران نعمت، کم‌فروشی، اسراف، ندادن زکات و فراموشی امربه‌معروف و نهی از منکر قهر خدای متعال را در پی دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: سال گذشته در شورای زکات شهرستان آن چیزی که قطعی شد پیش‌بینی جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات بود که این مبلغ به ۵۰ میلیون تومان هم نرسید.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به مسئله برجام اشاره و عنوان کرد: حقیقت مسئله این است که خانواده‌های مستمند هنوز وجود دارند و بیکاران جامعه برای یافتن شغل درمانده شده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه مدح و ذمّ برجام نتوانست گره ای از مشکلات مردم باز کند، بیان داشت: اینکه هر روز شعار بدهیم که برجام در زندگی مردم ملموس بوده، نمی‌توان با گفتاردرمانی مشکلات را حل کرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا و برجام گره ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند، افزود: برای حل مشکلات باید ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

 

ارژنگ تصریح کرد: امروز هر کسی که به دنبال تشکیل مجموعه‌ای تولیدی می‌رود به خاطر سخت‌گیری‌های زیاد اداری از وسط را باز می‌گردد.

 

امام‌جمعه سرخس اظهار داشت: اگر تسهیلات چند هزارمیلیاردی که نورچشمی‌ها می‌گیرند در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد، بخشی از مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

 

وی مطالبه حقیقی مردم را برخورد جدی با فسادهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخورد با صاحبان حقوق‌های نجومی کهنه شده است که باید این افراد در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته و رد مال صورت گیرد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه برخورد با بانک‌های ربوی را مصداق بارز اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: هیچ شبکه‌ای به جزء شبکه بانکی در کشور ما این‌قدر توسعه نیافته است.

 

ارژنگ اظهار داشت: برای حل مشکلات کشور باید ظرفیت‌های داخلی فعال شود و به‌جای توجیه کردن، ساختار بانک‌ها را اصلاح کنیم.

 

امام‌جمعه سرخس بیان داشت: اتفاقی در اشتغال و رفع بیکاری صورت نمی‌گیرد مگر اینکه ظرفیت‌های داخلی فعال شود، بنابراین اگر شغلی مسئولان ایجاد کرده‌اند به مردم نشان دهند.

انتهای پیام/