کمترین میزان قطعی برق را باید در سرخس داشته باشیم/ دولت فعلی به وظیفه خودش درباره افزایش ظرفیت تولید برق عمل نکرد
کمترین میزان قطعی برق را باید در سرخس داشته باشیم/ دولت فعلی به وظیفه خودش درباره افزایش ظرفیت تولید برق عمل نکرد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: سرخس بالاترین میزان شدت گرما را در استان دارد و جان مردم ما با قطعی برق به خطر می‌افتد، به همین منظور از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواستیم که یا برق قطع نشود یا کمترین میزان قطعی برق را در این شهرستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: آزادی به شکل تباهی آن که غربی‌ها به‌دنبال آن هستند، به تعبیر امام راحل محکوم است.

امام جمعه سرخس افزود: از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود؛ آن آزادی که حیثیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می‌برد، باید جلوی آن ایستاد.

وی بیان کرد: در برخی از دوره‌های انتخابات شاهد بودیم که به آزادی که همان آزادی غربی بود، عده‌ای دامن زدند و آن را به زبان آوردند و با این جور کلمات رای آوردند و ضربه‌ها به کشور زدند.

حجت‌‎الاسلام بختیاری عنوان کرد: یکی از حکمت‌های قرآن است که در جامعه‌ای که عفاف و حجاب نباشد، ناهنجاری‌های اخلاقی در آن جامعه حاکم می‌شود؛ در حکومت اسلامی حجاب هم اجباری است؛ آن‌هایی که با حجاب مخالفند از مسیر دین و اعتقادات خارج شدند و هرکسی با آیات قرآن مخالفت کند، همانند کسی است که از دین خارج شده است.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: در یک روز هزاران نفر به خاطر حفظ حجاب در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروز وظیفه حکومت اسلامی است که جلوی بدحجابی را بگیرد و قوای سه گانه هم مسئول هستند و باید جلوی مظاهر بدحجابی بایستند.

امام جمعه سرخس به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در گام اول باید برخی زنجیرها مثل اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی و مجالس آنچنانی برچیده شود و ازدواج را برای جوانان آسان کنیم.

وی اضافه کرد: پدر و مادری که جوانش در سن ازدواج است، باید با اعتقاد به خدای متعال زمینه ازدواج را برای او هموار کند و دولت هم وظیفه مهمی دارد که وام‌های بدون سود و بدون دردسر را در اختیار جوانان بگذارد؛ مسکن و اشتغال جوانان را هم باید مهیا کند تا جوان ما به سمت و سوی ازدواج اشتیاق پیدا کند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه ضلع سوم تحول هم با انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای در دستگاه قضایی کشور محقق شد، عنوان کرد: سه ضلع تحول محقق شده و مردم انتظار دارند با مدیران تحول‌گرا در زندگی مردم تحول صورت گیرد، هرچند مشکلات چند شبه در یک شب حل نمی‌شود اما باید به اوضاع مردم رسیدگی شود.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به خاموشی‌های کلاف ‌کننده تصریح کرد: با خشکسالی و گرم‌ترین سال روبرو هستیم و از طرفی ظرفیت نیروگاه‌های آبی کم شده و بین تولید و مصرف ۱۱ هزار مگاوات فاصله داریم؛ گرما و خشکسالی بی‌سابقه باعث شده تا اکثر نیروگاه‌های آبی با مشکل روبرو شوند و مصرف برق هم با گرمای هوا افزایش یافته و امسال ۱۳ درصد افزایش مصرف برق داشتیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: متاسفانه این دولت هم در افزایش نیروگاه‌های جدید به وظیفه‌اش عمل نکرده و سالیانه ۵ هزار مگاوات باید افزایش ظرفیت تولید داشته باشیم که محقق نشده است و در بازسازی و تعمیر نیروگاه‌ها هم درست عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان شدت گرما را در استان در شهرستان سرخس داریم، تصریح کرد: با توجه به شدت گرما در شهرستان سرخس، جان مردم ما با قطعی برق به خطر می‌افتد، به همین منظور از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواستیم که یا برق شهرستان قطع نشود یا کمترین میزان قطعی برق را در شهرستان سرخس داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بختیاری همچنین به مشکل آب شرب در برخی روستاهای سرخس اشاره و عنوان کرد: متاسفانه بی آبی و مشکل آب شرب در برخی روستاهای سرخس ازجمله چشمه شور، شورلق و چکودر و برخی روستاهای دیگر مردم ما را گرفتار مشکلاتی کرده است که از مسئولان می‌خواهیم با نهایت دلسوزی هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/