کمبود امکانات درمانی و افزایش مبتلایان به کرونا در سرخس ممکن است باعث فاجعه شود
کمبود امکانات درمانی و افزایش مبتلایان به کرونا در سرخس ممکن است باعث فاجعه شود
امام جمعه سرخس گفت: بیمارستان ما بر اثر کم توجهی جوابگوی شیوع بیماری کرونا نیست و امکانات و تجهیزات و پرسنل کافی برای بیماران زیاد ندارد و ممکن است فاجعه‌ای رخ بدهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با مسئولان قضایی کشور اظهار کرد: اصل تحول قضایی در کشور ما بسیار کار مقدس اما دشواری است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه سه گروه با تحول در دستگاه قضایی کشور مخالف هستند، افزود: اولین مخالفان بی‌حوصله‌ها هستند که با کار جهادی مخالف‌اند و دوم عده‌ای هستند که از تحول سودی نمی‌برند و با این تحول مخالف هستند؛ سومین مخالفان هم دشمنانی هستند که با مبارزه با فساد در نظام اسلامی مخالف هستند.

وی تصریح کرد: پیگیری متوازن وظایف و احقاق حقوق عامه از مهم ترین رسالت‌های دستگاه قضا است که دادستان‌ها بدون دادخواست باید حقوق عامه را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه ریشه جرائم باید شناسایی و زده شود، گفت: امروز اصل بیکاری را باید درمان کنیم که ریشه جرائم است.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد، بنابراین اصلاح دستگاه قضایی با مصلح بودن خود دستگاه صورت می‌گیرد.

امام جمعه با تاکید بر اینکه ویروس فساد از ویروس کرونا خطرناک‌تر است، افزود: کسی که به ویروس فساد مبتلا شود باید دست او قطع شود و اکنون دستگاه قضا در حال قطع دست مفسدان اقتصادی است و این قطعا از مصادیق مبارزه با فساد است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا بایستی با سرعت و دقت و عدالت مبارزه با مفسدان را ادامه بدهد که این مبارزه قطعا مردم را به آینده نظام اسلامی امیدوار می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به اشتباه راهبردی آمریکا در بازداشت برخی اعضای حشدالشعبی اشاره و تصریح کرد: حشدالشعبی از شاهکارهای سردار سلیمانی و خار چشم آمریکا و مانع حضور او در این کشور است به همین دلیل آمریکا با این اقدام به دنبال حساس کردن و آزمایش این نیروی مردمی و مردم عراق بود.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه تحریم اقتصادی در سوریه کُند شده است، عنوان کرد: به زودی این تیغ بر پیکره رژیم صهیونیستی فرود خواهد آمد و اربابش آمریکا نیز شکست دیگری می‌خورد.

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به اقدامات در مبارزه با کرونا در کشورمان تصریح کرد: در ابتدای کار کشوری موفق بودیم؛ موضوع کرونا جدی است و آن را باید جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه در تجمعاتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، باید جلوی این تجمع‌ها گرفته شود، گفت: شوخی بردار نیست؛ استفاده از ماسک در هر مکانی باید اجباری شود؛ بیمارستان ما بر اثر کم توجهی جوابگوی شیوع بیماری کرونا نیست و امکانات و تجهیزات و پرسنل کافی برای بیماران زیاد ندارد و ممکن است فاجعه‌ای رخ بدهد.

بختیاری افزود: نه آی سیو مناسب و نه دستگاه سی تی اسکن داریم؛ پیگیری می‌کنیم تا بیمارستان از این فلاکت خارج شود.

امام جمعه سرخس در پایان با بیان اینکه نباید یک بیمار برای سی تی اسکن، ۱۸۰ کیلومتر جاده مرگ را طی کند، گفت: خیران و مردم شهرستان هر چه می‌توانند به بیمارستان کمک کنند؛ بهترین بهره برای خیران کمک به بیمارستان لقمان شهرستان است.

انتهای پیام/