کمبودها در سرخس با روحیه و تفکر جهادی قابل حل است/ افتتاح ۵۶ پروژه همزمان با دهه فجر در سرخس
کمبودها در سرخس با روحیه و تفکر جهادی قابل حل است/ افتتاح ۵۶ پروژه همزمان با دهه فجر در سرخس
امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه در همه عرصه‌ها باید سرباز ولایت باشیم، گفت: برخی کمبودها و مشکلات در شهرستان سرخس با روحیه و تفکر جهادی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، صبح امروز و همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در این دیدار با تاکید بر اینکه در پیچ تاریخی و روزهای حساس پیشرفت نظام اسلامی هستیم و باید مواظبت کنیم از قطار انقلاب پیاده نشویم، اظهار کرد: صبر فردی یعنی توجه به مسئله ایمان، صبر اجتماعی یعنی استقامت و مقاومت در برابر دشمن و مرزبانی و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها انقلاب اسلامی از جمله راهبردهایی است که قرآن برای امروز ما توصیه کرده است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه باید استقامت و مقاومت جمعی در برابر دشمنان داشته باشیم، افزود: ۴۲ سال است دشمنان به خون ما تشنه هستند و اگر از سوریه و عراق رد می‌شدند، در ایران دریای خون به راه می‌انداختند.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت بر اساس راهبرد صبر اجتماعی یعنی مقاومت و استقامت شکل گرفت و باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: هر چه به طلوع ولایت نزدیک شویم، مشکلات و فتنه‌ها بیشتر می‌شود و شهادت سلیمانی‌ها در حقیقت همان مقدمه ظهور است.

امام جمعه سرخس ادامه داد: در راهبرد سوم، در کنار دفاع و مرزبانی از مرزهای جغرافیایی که نیروهای مسلح ما اجازه جسارت را به دشمن نمی‌دهند، باید از مرزهای عقیدتی و فکری که از طریق ابزار رسانه دشمن به آن هجوم می آورد، محافظت کنیم.

وی بیان کرد: تفسیر این راهبرد پشتیبانی از ولایت فقیه است؛ اگر واقعا با تمام وجود در همه ابعاد از ولی فقیه اطاعت کنیم، مشکلاتمان به راحتی قابل حل است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: اگر در همه عرصه‌ها سرباز ولایت باشیم، می‌توانیم در خودروسازی هم مثل حوزه دفاعی به توسعه چشم‌گیری برسیم.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با ماهیت غرب و استکبار در حال جنگ و ستیز است، افزود: اگر مدعی هستیم که فرهنگ غنی و ناب اسلامی، می‌تواند مشکل بشریت را حل کند، باید در مقابل پیمان‌شکنان ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از کمبودها و مشکلات در شهرستان سرخس با روحیه و تفکر جهادی قابل حل است، خاطرنشان کرد: تولیت آستان قدس رضوی قول مساعد دادند که در حل  مشکلات به شهرستان سرخس کمک کنند.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار سرخس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه به برکت خون شهیدان، درخت انقلاب اسلامی تنومندتر شده است، اظهار کرد: سالگردهای انقلاب اسلامی موقع شکرگزاری است و انقلابی که با خون شهدا پایه‌گذاری شده وظیفه حفظ و صیانتش با ما است.

وی تصریح کرد: کسانی که سر سفره نظام و انقلاب رشد کردند، نباید امروز کاری کنند که خدشه‌ای به نظام و انقلاب وارد شود و امروز اگر بیدار نباشیم، تاریخ تکرار می‌شود.

فرماندار سرخس عنوان کرد: کشور ما دارای منابع بسیار عظیمی است و اگر درست عمل کنیم هم در حوزه اقتصادی و هم در سایر حوزه‌ها حرف برای گفتن داریم.

رجبی مقدم در پایان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر در شهرستان سرخس گفت: همزمان با دهه فجر امسال، ۵۶ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۷۸ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/