کلی‌گویی و ابهام گویی در شان مسئول نظام اسلامی نیست/ دستاوردهای انقلاب اسلامی در اربعین به دنیا مخابره می‌شود
کلی‌گویی و ابهام گویی در شان مسئول نظام اسلامی نیست/ دستاوردهای انقلاب اسلامی در اربعین به دنیا مخابره می‌شود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در اربعین حسینی به دنیا مخابره می‌شود، گفت: حرکت اربعین حسینی هر سال در حال گسترش است و پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از این طریق به سرتاسر جهان منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی است، اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی دشمنان اسلام را عصبانی کرده، به همین دلیل نمی‌خواهند این حرکت بازتاب رسانه‌ای داشته باشد، ولی این نور الهی را نمی‌توانند خاموش کنند و این نور سال‌به‌سال بیشتر می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور از همه گروه‌ها و مذاهب در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند، افزود: این راهپیمایی یک «بلای» بزرگ برای دشمنان و بهترین پدیده برای وحدت و بهترین تبلیغ برای دین و فرهنگ ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

 

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی به وسیله اربعین حسینی در حال مخابره به تمام جهان است، عنوان کرد: حرکت اربعین حسینی هر سال در حال گسترش است و پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از این طریق به سرتاسر جهان منتقل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اربعین حسینی انسان‌های جهان را به کشتی نجات امام حسین علیه‌السلام دعوت می‌کند تا زیر پرچم اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیرید و به سعادت دنیا و آخرت برسند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس حرکت اربعین حسینی را مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی ادامه حیات اسلام را تضمین کرده است و این مسیر به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) ختم می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه اشاره و اظهار داشت: مسئول نظام اسلامی باید به‌طور شفاف با مردم صحبت کند که چه برنامه‌هایی برای رفع مشکلات مردم دارد و کلی‌گویی و ابهام گویی در شان مسئول ما نیست.

 

وی با اشاره به اینکه شفافیت را امام علی علیه‌السلام به مسئولان و فرمانداران خود تأکید می‌کردند، بیان کرد: مسئولان ما اگر اعتماد بیجا و یا اشتباهی کردند به مردم بگویند و شفاف با مردم صحبت کنند؛ مسئول نظام اسلامی در اثر جایگاهی که پیدا می‌کند نباید از مردم فاصله بگیرد، بلکه شکر نعمت مسئولیت و نظام اسلامی این است که خود را بیشتر به مردم نزدیک کند نه آنکه خود را تافته جدا بافته بداند‌.

 

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با تقدیر از قوه قضاییه بابت حکم اعدام دانه‌درشت‌ها و مفسدان اقتصادی گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم این روند را با قاطعیت ادامه بدهد و با کسانی که در اقتصاد کشور و معیشت مردم اخلال ایجاد می‌کنند، قاطعانه برخورد کند.

انتهای پیام/