کشمیر، «فلسطین دوم»
کشمیر، «فلسطین دوم»
منطقه مسلمان‌نشین کشمیر این روزها شاهد کشته شدن مردم مسلمان خود به دست نیروهای نظامی هندو است که ادعای حکومت بر کشمیر را دارند؛ اگر کشمیر را با فلسطین مقایسه کنیم شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و در حقیقت کشمیر، «فلسطین دوم» است.

به گزارش نسیم سرخس، منطقه مسلمان‌نشین کشمیر این روزها شاهد کشته شدن مردم مسلمان خود به دست نیروهای نظامی هندو است که ادعای حکومت بر کشمیر را دارند؛ اگر کشمیر را با فلسطین مقایسه کنیم شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و در حقیقت کشمیر، «فلسطین دوم» است. به دلایل زیر کشمیر را «فلسطین دوم» می‌نامیم:

* اشغال تقریب همزمان کشمیر و فلسطین بعد از جنگ دوم جهانی توسط هند و اسرائیل

* نقش استعمار پیر انگلیس در واگذاری کشمیر و فلسطین به دست هند و اسرائیل

* مواجهه مردم کشمیر و فلسطین با افراطیون هندو و صهیونیست‌ها

* وقوع تقریباً همزمان انتفاضه اول فلسطین و انقلاب ۱۹۸۸ مردم کشمیر

* تلاش هند و اسرائیل برای تغییر جمعیتی کشمیر و فلسطین به‌واسطه مهاجرت هندوها به جامو و یهودیان به فلسطین و حذف اسلام از این دو منطقه

 

در چند روز گذشته نیز نظامیان هندو با حمله به مردم مسلمان کشمیر، آرامش را از آن‌ها گرفتند و اما آن چیزی که انتظار می‌رود تا در مقابل وحشی‌گری‌های نظامیان هندی صورت بگیرد، اتخاذ مواضع محکم، صریح و شفاف توسط دولت­ ها و نهادها است.

 

سازمان ملل متحد هر جا منافع غرب تأمین شود دهان باز می ­کند و دم از حقوق بشر می ­زند و هرکجا که غرب در آن منافعی نداشته باشد و یا به ضرر غرب باشد «خفه‌خون» می‌گیرد و با اقدامی که در هفته‌های اخیر انجام داد و سعودی­ های کودک کش را با پول از لیست کشورهای کودک کش خارج کرد، چهره واقعی خود را نشان داد بنابراین امیدی به این سازمان­ های به‌اصطلاح بین‌المللی نیست؛ سازمان­ هایی که وابسته به چند کشور غربی عبری و حتی عربی هستند.

 

آن چیزی که انتظار می‌رود ایجاد یک جبهه واحد اسلامی برای دفاع از مسلمانان مظلوم است و جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی این وظیفه را می‌تواند انجام دهد؛ هدف نهایی در اهداف پنج مرحله‌ای انقلاب اسلامی، ایجاد «تمدن نوین اسلامی» است و این تمدن سازی اسلامی جز با حمایت و توجه مسلمانان به یکدیگر شکل نمی‌گیرد.

 

متأسفانه دولت یازدهم در سیاست‌های خارجه خود راه را اشتباه طی می‌کند و به‌جای توجه به مسلمانان مظلوم، بخش عظیمی از توجه خود را به‌سوی کشورهای غربی معطوف کرده است؛ توجه به مسلمانان مظلوم باید سیاست اصلی جمهوری اسلامی در سیاست خارجه باشد تا بتوان به سمت تمدن سازی نوین اسلامی پیش رفت و یک جبهه واحد اسلامی علیه جبهه کفر ایجاد کرد.

 

مسلمانان مظلوم کشمیر نیز در پازل تمدن سازی نوین اسلامی قرار می‌گیرند و جمهوری اسلامی باید با دیپلماسی فعال به سمت حل فاجعه کشمیر حرکت کند و فضایی مناسب برای برگزاری همه‌پرسی برای مردم کشمیر ایجاد شود تا از زیر حکمرانی ظالمانه هندوها خارج شوند.

 

مسئولان دیپلماسی دولت یازدهم به‌جای ابراز تأسف برای فرانسه و ترکیه باید فعالانه برای کشورها و مناطق اسلامی فعالیت کنند و به دنبال تشکیل جبهه واحد اسلامی باشند.

یادداشت: علیرضا علی صوفی

انتهای پیام/