«کشمیر»، عمق راهبردی ایران اسلامی که دستگاه دیپلماسی آن را فراموش کرد
«کشمیر»، عمق راهبردی ایران اسلامی که دستگاه دیپلماسی آن را فراموش کرد
سکوت دستگاه‌ دیپلماسی درباره کشتار مسلمانان کشمیر، نه‌تنها عمق راهبردی ایران در میان عموم مسلمانان جهان را از بین می‌برد که بزرگ‌ترین هدف دشمن نیز همین است، موجب دلسرد شدن مسلمانان کشمیر از انقلاب اسلامی خواهد شد.

به گزارش نسیم سرخس، امروز لازم است فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به‌طورجدی و واقعی بازنگری شود و مهم‌ترین آن انقلابی بودن است.

 

گویا باگذشت زمان یک نوع استحاله به وجود آمده است و یک عده فراموش کرده‌اند که فلسفه و هدف متعالی انقلاب چه بوده است؛ این افراد نسل سوم و چهارم انقلاب نیستند، بلکه بیشتر کسانی هستند که عمری را با امام راحل سپری کرده‌اند و زمان امام را درک و با اندیشه‌های ایشان به‌خوبی آشنا هستند.

 

امام عزیز هدف اصلی انقلاب اسلامی را حمایت از مستضعفان و مظلومان عالم به‌خصوص جهان اسلام ترسیم کردند و در طول این ۳۷ سال تمام آبرو، هیبت، اقتدار، محبوبیت و نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی که نظام داشته به خاطر همین یک دلیل است یعنی حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم؛ حمایتی خالص و به‌دور از ریاکاری‌های سیاسی و دیپلماسی؛ حمایتی که در آن فرقی بین حزب‌الله شیعه و فلسطین اهل سنت نیست.

 

امروز متأسفانه شاهد عقب‌نشینی واضح و غیرقابل‌انکار مسئولان نظام و به‌خصوص دولت یازدهم از مواضع اصلی و بنیادین انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل هستیم.

 

گذشته از اینکه محور مقاومت اعم از سوریه و عراق، فلسطین و لبنان مورد بی‌مهری قرارگرفته بلکه در فاجعه‌ای تازه، مردم مسلمان مظلوم و ستم دیده «کشمیر» مورد تجاوز و حمله وحشیانه نیروهای امنیتی هند قرارگرفته اند، در این میان دریغ از یک محکومیت ساده و یک حمایت اندک؛ و این عدم‌حمایت‌ها به خاطر این است که نکند مثلاً روابط تجاری ما با هند از اینکه هست خراب‌تر شود.

 

این عقب‌نشینی برای انقلاب اسلامی و ایران گران تمام می‌شود؛ سکوت دستگاه‌های دیپلماسی و نهادهای انقلابی و صداوسیما، نه‌تنها عمق راهبردی ایران در میان عموم مسلمانان جهان از بین می‌رود که بزرگ‌ترین هدف دشمن است، بلکه موجب دلسرد شدن مسلمانان کشمیر از انقلاب اسلامی خواهد شد؛ هرچند که تاکنون هم اتفاق افتاده است.

 

وقتی دستگاه دیپلماسی ما در مورد فرانسه و ترکیه این‌قدر زود موضع‌گیری می‌کند و در مسئله کشمیر سکوت می‌کند، احساس می‌شود که ما هم باور کردیم تقسیم‌بندی نژادی را.

 

باور کردیم که اروپاییان نژاد برتر و انسان‌های درجه اول و بقیه درجه دوم هستند.

یادداشت: دکتر اسحق ابان

انتهای پیام/