کشتار لاس وگاس؛ موسیقی مرگ با ادعای «آزادی و حقوق بشر غربی»
کشتار لاس وگاس؛ موسیقی مرگ با ادعای «آزادی و حقوق بشر غربی»
مرگبارترین کشتار دسته‌جمعی در تاریخ آمریکا در لاس‌وگاس و در یک کنسرت رقم خورد و پا برجا ماندن قانون به کارگیری سلاح در این کشور پس از این حادثه نشان داد که آن چه برای دولت آمریکا مهم است تامین مالی کمپانی های اسلحه سازی است.

به گزارش نسیم سرخس، مرگبارترین کشتار دسته‌جمعی در تاریخ آمریکا در لاس‌وگاس و در یک کنسرت رقم خورد و پا برجا ماندن قانون به‌کارگیری سلاح در این کشور پس‌ازاین حادثه نشان داد که آنچه برای دولت آمریکا مهم است تأمین مالی کمپانی‌های اسلحه‌سازی است.

 

شعار آزادی توسط دولت آمریکا سر داده می‌شود تا به همین بهانه کمپانی‌های اسلحه‌سازی آنان فعال باشد و به‌راحتی سلاح‌های خود را نه‌تنها به مردم خود که کشورهای دیگر نیز بفروشند.

 

مگر بهانه‌های حقوق بشری آمریکا برای چیست؟ به بهانه حقوق بشر و به بهانه آزادی به کشورهای مختلف وارد می‌شوند و سلاح‌هایی که کمپانی‌های اسلحه‌سازی آن‌ها ساخته‌اند آزمایش می‌کنند و به همین بهانه‌ها این سلاح‌ها را به کشورهای مختلف در جهان قالب می‌کنند.

 

ترامپ پس از سفر به عربستان سعودی در توییتر خود نوشت: ده‌ها میلیارد دلار را از خاورمیانه به آمریکا برگرداندیم و این یعنی شغل، شغل، شغل!

 

این ده‌ها میلیارد دلاری که ترامپ می‌گوید و از آن شغل ایجاد می‌کند دقیقاً صرف سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا می‌شود.

 

کمپانی‌های اسلحه‌سازی که نتیجه آن‌ها نه کشتار در فقط خاورمیانه بلکه حال در خود آمریکا و در شهری که مکانی برای سرگرمی است یعنی لاس‌وگاس شده است و آن آزادی و حقوق بشری که آمریکا مدعی آن است دامن مردم آن را گرفته است.

 

ترامپ در مصاحبه‌ای درباره شرط سفر خود به عربستان سعودی گفته است: عربستان سعودی صدها میلیارد دلار در راستای خرید هواپیماها، تجهیزات نظامی و سرمایه‌گذاری در کشور ما کنار گذاشته است، من به آن‌ها گفتم شما مجبور به انجام این کار هستید در غیر این صورت در نشست ریاض شرکت نخواهم کرد، بنابراین آن‌ها صدها میلیارد دلار در برابر ما هزینه کردند.

 

اقتصاد آمریکا و منافع امروز آن‌ها بیش‌ازپیش بر جنگ در دنیا است و هر چه کشورها و ملت‌ها بیشتر مجبور به استفاده از سلاح بشوند برای کمپانی‌های اسلحه فروشی در آمریکا بهتر است.

 

کشتار لاس‌وگاس نشان داد که دولتمردان آمریکا به خاطر کمپانی‌های اسلحه فروشی هم که شده و با شعار دروغین آزادی راه دسترسی مردم خود را به سلاح باز گذاشته‌اند تا از این طریق به سود برسند و مهم نیست که چه بر سر مردم بی‌گناه می‌آید آن چیزی که مهم است سودی است که عاید سرمایه‌داران آمریکایی می‌شود.

 

شعارهای آزادی و حقوق بشر که از سوی آمریکایی‌ها بیان می‌شود همه طبل‌های توخالی است که نهایت آن کشتار مردم بی‌گناه چه در آسیا، چه در آفریقا، چه در اروپا و چه در خود آمریکاست.

 

یادداشت: علیرضا علی صوفی

انتهای پیام/