کاهشی در سهمیه آرد نانوایی‌های سرخس نداشتیم
کاهشی در سهمیه آرد نانوایی‌های سرخس نداشتیم
اکبری گفت: کاهشی در سهمیه آرد نانوایی‌های سرخس نداشتیم و برخی سودجویان با انتشار مطالب کذب سعی در پنهان کردن واقعیت کاری خود دارند.

علی‌اکبر اکبری، رئیس اداره صمت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: اخیراً در فضای حقیقی و مجازی خواسته یا ناخواسته مطالبی درباره مشکلات حوزه نان و آرد منتشر که به‌هیچ‌عنوان صحت نداشته و برخی سودجویان متأسفانه با انتشار مطالب کذب سعی در پنهان کردن واقعیت کاری خود دارند.

وی افزود: سیاست کاری حقیر از ابتدا بر مبنای اجرای درست قانون، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی بوده و همین روش را به‌صورت مستمر ادامه می‌دهم.

اکبری بیان کرد: به‌هیچ‌عنوان از هیچ نانوایی در سطح شهر و روستاهای سرخس سهمیه‌ای کسر نشده و از ۵ دی‌ماه ۹۸ که حقیر این وظیفه را بر عهده دارم سعی کردم با نظارت مستمر و پیگیری دائم از تخلفات جلوگیری و برای مجریان درست قانون نیز تشویق‌هایی در نظر بگیرم.

رئیس اداره صمت سرخس درباره ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌های شهرستان تصریح کرد: اولاً سهمیه نانوایان نیمه یارانه‌ای در سرخس ۱۶۶ کیسه در ماه است که باید در ۲۶ روز کاری روزی ۶ کیسه پخت کنند و اما درگذشته اجازه خرید آرد آزاد را داشته که در حال حاضر به دلیل گرانی آرد آزاد، خرید مازاد بر سهمیه صرفه و سودی ندارد، بنابراین سهمیه را در ۶ ساعت روزانه پخت می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی تقریباً از تمامی روستاهای اطراف شهر به دلیل کیفیت پایین پخت نان در نانوایی روستایی و دوم به دلیل افزایش جمعیت جامعه روستا و کمبود، نان خود را از شهر تهیه می‌کنند.

اکبری اضافه کرد: در این فصل از سال همواره جامعه دامداران مصرف نان خود در حوزه خدمات دامداری را از نانوایی‌ها تهیه و به‌تبع تقاضا را افزایش می‌دهند.

رئیس اداره صمت سرخس خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام‌شده به‌زودی به بخش نیمه یارانه و البته به برخی که در رصد و پایش انجام‌شده صلاحیت سنجی شده و توان کاری نیز دارند، برای افزایش ساعت پخت سهمیه اختصاصی می‌دهیم که به‌محض وصول اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: مردم حق دارند بدانند نانوایی محله‌شان چه تعداد سهمیه آرد دارد و باید به چه میزان نان تولید کند که این امر مهم به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/