سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از رأی مثبت اعضای کمیسیون متبوع خود به حفظ کارت سوخت خبر داد.
به گزارش نسیم سرخس، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۱آذر) کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه  امروز طرح یک فوریتی حفظ کارت سوخت که در صحن علنی تصویب  و به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود بررسی و در نهایت اعضای کمیسیون به حفظ کارت سوخت رای مثبت دادند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مخالف و موافق این طرح در جلسه امروز استدلال‌های خود را برای حفظ یا حذف کارت سوخت ارائه کردند، ادامه داد:  موافقان حفظ کارت سوخت اظهار کردند که با توجه به امکانات و زیرساخت هایی که برای کارت سوخت وجود دارد و سوءاستفاده هایی که ممکن است در آینده از نبود کارت سوخت صورت گیرد، ماندن آن ضروری است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نمایندگان موافق حفظ کارت سوخت تصریح کردند که با توجه به محتمل بودن تحریم ها و نبود ثبات ممکن است قاچاق توسعه پیدا کند و ضرر و زیان به کشور وارد شود.

قره‌خانی با بیان اینکه نمایندگان مخالف حفظ کارت سوخت تاکید کردند که با توجه به نزدیکی قیمت بنزین به فوب خلیج فارس بحث قاچاق سوخت منتفی است،گفت:مخالفان حفظ کارت سوخت اظهار کردند در ایامی که کارت سوخت وجود ندارد هیچ اعتراضی نسبت به نبود آن وجود نداشته است و حفظ کارت سوخت این حس را درمردم ایجاد می کند که ما هنوز در فضای تحریم یا کمبود بنزین قرار داریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به نظرات مخالفان و موافقان در نهایت اعضای کمیسیون البته با یک اختلاف به حفظ کارت سوخت رای مثبت دادند.

منبع: تسنیم
 انتهای پیام/