چرا از سوریه حمایت می‌کنیم؟
چرا از سوریه حمایت می‌کنیم؟
زمانی نوکران آمریکا بر روی دیوارهای شهر اهواز نوشته بودند «جئنا لنبقی» آمده‌ایم که بمانیم، اما اکنون ما جنگ را به کنار دیواره‌های رژیم صهیونیستی برده‌ایم و فی‌الواقع سوریه تنگه احد ایران است و باید این مکان استراتژیک حفظ شود.

به گزارش نسیم سرخس، وقتی عراق با ۱۲ لشکر زرهی، مکانیزه، پیاده و ۳۶ تیپ مستقل از سه محور جنوبی، میانی و شمالی به کشورمان حمله کرد و صدام به خیال خود آمده بود که ریشه نهال باغ انقلاب را بکند، یک ماه و نیم از شروع جنگ نابرابر تحمیلی نگذشته بود که حافظ اسد رئیس‌جمهور وقت سوریه، پدر بشار اسد رژیم عراق را محکوم کرد.

 

البعث، ارگان حزب بعث سوریه در ۱۷ اکتبر ۱۹۸۰ از عراق به‌عنوان عامل امپریالیزم، شروع‌کننده جنگ علیه ایران یاد کرد و گفت، صدام جنگ را به نفع آمریکا و برای انحراف اعراب در مبارزه با اسرائیل شروع کرده است.

 

لیبی و کره شمالی هم در کنار ما بودند با اهداف و نیات خاص خودشان؛ درحالی‌که به‌شدت تحریم بودیم و محموله سیم‌خاردار پشت مرزهای ما متوقف شده بود، حافظ اسد هزاران قبضه کلاشینکف به ایران واگذار کرد.

 

از هل جزاء الاحسان الا الاحسان که بگذریم، هدف اصلی آمریکا و اذنابش از بین بردن باغ مقاومت و بریدن شاخه‌های آن است.

 

قطعاً هدف آن‌ها از تولید داعش، ایران اسلامی است. عراق و سوریه بهانه است؛ زمانی بر روی دیوارهای شهر اهواز نوکران آمریکا نوشته بودند «جئنا لنبقی»، آمده‌ایم که بمانیم، اما اکنون ما جنگ را به کنار دیواره‌های رژیم صهیونیستی برده‌ایم و فی‌الواقع سوریه تنگه احد ایران است و باید این مکان استراتژیک حفظ شود.

 

این‌ها اهداف ظاهری قضیه‌اند؛ علاوه بر جبران احسان سوری‌ها و دفاع از میهن و کشورمان، هدف اصلی دفاع از کیان اهل‌بیت علیهم‌السلام و حرم بی‌بی زینب (س) است.

 

دفاعی که اکنون رزمندگان این عرصه را به نام مدافعان حرم مزین کرده است؛ مگر ما مرده باشیم که پای حرامی‌ها به حرم مطهر و پاک حضرت زینب (س) برسد؛ ما آنجاییم که زینب (س) دوباره حرمش به اسارت نرود و امروز یزیدیان داعشی همچون اجداد پلیدشان کمر به نابودی نام و یاد و حریم و حرمت اهل‌بیت علیهم‌السلام بسته‌اند.

یادداشت: قاسم یعقوبی

انتهای پیام/