پیش‌بینی خرید ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان سرخس
پیش‌بینی خرید ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان سرخس
مدیر جهاد کشاورزی سرخس بابیان اینکه سال گذشته 30 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است، گفت: امسال با توجه به بارندگی‌ها و فعالیت اعضای شعبه مراقبت جهاد کشاورزی شهرستان این میزان به حدود 50 هزار تن می‌رسد.

علیرضا عرفانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه خرید گندم در شهرستان سرخس از مرز ۳۵ هزار تن گذشته است، گفت: سال گذشته ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شد که امسال با توجه به بارندگی‌ها و فعالیت اعضای شعبه مراقبت جهاد کشاورزی این میزان در حال افزایش چشمگیری است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس افزود: در سال زراعی جدید برای حفظ ۱۰۰ درصدی گندم کشاورزان از آفات، ۸ هزار و ۱۰۴ هکتار مبارزه با آفت ملخ، ۳ هزار و ۲۷۱ هکتار مبارزه با سوسک سیاه گندم، ۸۰۰ هکتار مبارزه با سن مادری، ۹۲۰ هکتار مبارزه با سن پوره، ۱۴۰۰ هکتار مبارزه با آفت شته و در ۱۷۷۸ هکتار مبارزه با علف‌های هرز توسط جهادی کشاورزی شهرستان انجام ‌شده است.

 

وی بابیان اینکه کارخانجات آرد مشهد رغبت بالایی نسبت به استفاده از گندم سرخس دارند، خاطرنشان کرد: گندم‌های تحویلی به مراکز خرید فاقد هرگونه سن زدگی بوده و از درصد پروتئین بالایی برخوردار هستند.

 

عرفانی تصریح کرد: هم‌اکنون سه مرکز خرید در شهرستان در روستاهای بزنگان و سنگر و اتحادیه تعاون روستایی آماده خرید گندم کشاورزان به‌صورت روزانه هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی سرخس بیان داشت: کشاورزانی که تا تاریخ ۲۹ خردادماه محصول گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، لیست آن‌ها به بانک عامل ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز خرید منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز امسال ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: ظرفیت این مرکز هم‌اکنون تکمیل‌شده و لیست کشاورزان برای پرداخت بهای محصول به بانک عامل ارسال شده است.

 

عرفانی در پایان خاطرنشان کرد: پیش می‌کنیم در سال زراعی جدید حدود ۵۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

انتهای پیام/