پیشرفت ۷۵ درصدی طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر سرخس/ طرح انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس شدت گرفت
پیشرفت ۷۵ درصدی طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر سرخس/ طرح انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس شدت گرفت
مدیر امور آب و فاضلاب سرخس از پیشرفت 75 درصدی طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر سرخس خبر داد و اظهار کرد: طرح انتقال آب سد دوستی به شهر سرخس شدت گرفته است.

مجتبی محمدزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: این طرح شامل سه پروژه ساخت مخزن ۵ هزار مترمکعبی، احداث ایستگاه پمپاژ و ساخت سایت کلرزنی است که این پروژه‌ها بااعتبار ۲۰ میلیارد ریالی در حال اجرا است.

 
مدیر امور آبفای سرخس بابیان اینکه این پروژه‌ها بخشی از طرح بزرگ آب‌رسانی از سد دوستی به سرخس است، نیاز آبی شهر سرخس را در پیک مصرف ۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام و تصریح کرد: در افق طرح ۱۴۲۰ میزان مصرف به ۲۶۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌باید.

 
وی اذعان کرد: با احتساب نیاز آبی منطقه ویژه اقتصادی و پالایشگاه گاز سرخس نیاز آبی به یک مترمکعب در ثانیه می‌رسد.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه ۱۴ هزار مشترک تحت پوشش خدمات آب‌رسانی آبفای سرخس هستند، خاطرنشان کرد: این امور سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تأمین آب شرب شهروندان سرخس از چند سال قبل در دستور کار دارد که از این تعداد دو برنامه شامل تجهیز و حفر دو حلقه چاه جدید اجراشده است.

 
مدیر امور آبفای سرخس برنامه بلندمدت این امور را انتقال آب از سد دوستی به شهر سرخس اعلام کرد و گفت: عملیات احداث خط انتقال پروژه از سرخس به سمت سد دوستی ادامه دارد و تاکنون ۳۹ کیلومتر آن اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: تا زمان تکمیل طرح آب‌رسانی خط جدید برای انتقال آب، دو حلقه چاه در مسیر حفره شده که از کیفیت خوبی هم برخوردار است مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

 
محمدزاده اظهار داشت: اتمام پروژه حصار و دیوارکشی مخازن آب شرب سرخس، احداث انبار مرکزی و بحران امور، ۲۵ کیلومتر اصلاح شبکه در خیابان‌های جانبازان، فرهنگیان، امامت، طالقانی ۲ و ۴، صاحب‌الزمان (عج)، مصلی، خیابان ولیعصر، شهید حسینی، خیابان امام (ره)، آب‌رسانی به مسکن مهر مزداوند، اجرای فاز یک آب‌رسانی به راه‌آهن سرخس، آب‌رسانی به شهرک پیامبر اعظم (ص) و اجرای زون‌های میدان شهرداری و میدان شهید چشک ازجمله اقدامات اجرایی این امور بوده است.

 
مدیر امور آبفای سرخس بابیان اینکه طرح پایلوت کشوری ایمنی آب در سرخس اجراشده است، خاطرنشان کرد: طرح مطالعات زیست‌محیطی و اقتصادی فاضلاب شهر سرخس نیز به اتمام رسیده است.

 

وی مهندسی مجدد و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ فعلی سرخس، نصب علمک کارتی جهت برداشت آب تانکری، وصول مطالبات امور بالای ۱۰۰درصد (برای دو سال متوالی)، شستشوی مخازن و شبکه آب شرب شهر سرخس، احداث آزمایشگاه کنترل کیفیت آب شرب، بهسازی محوطه و رنگ‌آمیزی مخزن هوایی ۳۰۰ مترمکعبی، بهسازی و مهندسی مجدد چاه‌های شماره ۳ و ۵ سرخس، احداث ساختمان نگهبانی مخازن، احداث سایت بهره‌برداری و اجرای تله‌متری را از دیگر اقدامات اجرایی امور آب و فاضلاب سرخس اعلام کرد.

انتهای پیام/