پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» به سرخس رسید
پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» به سرخس رسید
رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس گفت: شهرستان سرخس به شهرستان‌های پویش ملی و میهنی سبز استان «حامیان و مجریان طرح موفق سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوست.

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: مسئولیت اجرای این طرح در شهرستان به عهده مهدی مجیدی مهر رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان است و امیدواریم سایر ادارات و نهادهای تأثیرگذار در این طرح با ما همکاری داشته باشند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس افزود: هم‌اکنون در ۹ شهر نیشابور، مه ولات، گناباد، قوچان، کاشمر، سبزوار، فریمان، خلیل‌آباد و تربت‌حیدریه با تلاش نمایندگان ستاد اجرایی در آن شهرها، پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در حال اجرا است و به‌زودی شهر مرزی سرخس نیز به این پویش می‌پیوندد.

 

وی هدف از اجرای این پویش را فرهنگ‌سازی برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی به‌ویژه خودروهای تک‌سرنشین عنوان کرد و گفت: در این پویش توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری به‌عنوان تنها وسیله رفت‌وآمد پاک (بدون مصرف سوخت و بدون تولید گازهای سمی و سروصدا)، توسعه فرهنگ پیاده‌روی در مسیرهای کوتاه، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و خودروهای اشتراکی موردتوجه قرار گرفته است.

 

کاوه اظهار داشت: هرچند بیشترین هدف این پویش تمرکز بر توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری به‌عنوان تنها وسیله پاک و سالم است، اما با تشویق به استفاده از پیاده‌روی به‌ویژه در شهرهای کوچک‌تر نیز می‌توان به اهداف پویش دست یافت و چنانچه در هر هفته حمایت یکی از ارگان‌های دولتی را به سمت پویش جلب کرده و برای کارکنانشان از مزایای «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» صحبت کنیم، بسیار مفید و نتیجه بخش خواهد بود.

 
رئیس اداره ورزش و جوانان سرخس زمینه‌سازی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری و به‌ویژه پیاده‌روی را از دیگر اهداف این پویش برشمرد و گفت: در حال حاضر شهر نیشابور با در اختیار قرار دادن دو دستگاه اتوبوس شهری به دوچرخه‌سواران، ساخت و راه‌اندازی پارکینگ دوچرخه در شهر و آماده‌سازی نقشه‌ای برای احداث مسیر دوچرخه‌سواری پیشتاز است.

انتهای پیام/