پول نفت مسلمانان به کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا تزریق می‌شود/ سعودهای نقش درونی و بیرونی تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را بازی می‌کنند
پول نفت مسلمانان به کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا تزریق می‌شود/ سعودهای نقش درونی و بیرونی تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را بازی می‌کنند
امام‌جمعه موقت سرخس گفت: امروز سعودی‌ها با حمایت آمریکا و اسرائیل نقش تفرقه‌افکنی را میان کشورهای اسلامی بازی کرده و با پول نفت مسلمانان برای کشورهای غربی ایجاد اشتغال و برای قتل و عام مسلمانان گلوله درست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته وحدت گفت: هفته وحدت منحصر به یک هفته نیست و یکی از ضروریات جامعه اسلامی در هرزمانی است.

 

امام‌جمعه موقت سرخس ایمان را ریشه وحدت مسلمانان دانست و افزود: علیرغم همه تفاوت‌ها و سلیقه این ایمان به خداوند و اشتراکات است که انسان‌های موحد را با یکدیگر متحد می‌کند.

 

وی ایمان به خدا را قوی‌ترین عامل وحدت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مسلمانان روی اشتراکات تکیه و آن را تقویت کنند، تقویت وحدت شده است و اگر هم اختلافی باشد باید از مسیر قرآن حل شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به عوامل تفرقه در میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: دو عامل بیرونی و درونی باعث اختلاف و تفرقه میان مسلمانان شده است.

 

شریعتی عنوان کرد: عاملی که در درون باعث اختلاف بین مسلمانان شده، هواهای نفسانی، قدرت‌طلبی و خودخواهی برخی کشورهای اسلامی است؛ کشورهای اسلامی که قصد سلطه بر دیگر کشورهای اسلامی را دارند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس به عامل بیرونی تفرقه میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ اسلام دو عامل سیاسی و استعماری باعث ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شده است.

 

وی استعمار پیر انگلیس را بزرگ‌ترین عامل تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: استعمار پیر انگلیس از ۲۰۰ سال گذشته بر اجرای سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» در میان مسلمانان تلاش کرده است.

 

شریعتی ادامه داد: امروز هم شاهد هستیم که نخست‌وزیر جدید انگلیس وارد بحرین می‌شود و نقش تفرقه‌افکنی انگلیس را در این کشور اسلامی با خباثت تمام بازی می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز عربستان سعودی هم نقش درونی و هم نقش بیرونی تفرقه میان مسلمانان را بازی می‌کند، تصریح کرد: سعودی‌ها میلیاردها دلار نفت مسلمانان را به کشورهای غربی می‌دهند، تا حکومت ننگینشان حفظ شود.

 

وی اظهار داشت: چرا کشورهای غربی که ادعای دموکراسی‌شان گوش فلک را کر کرده باید از کشورهای مستبد و متکبری چون عربستان سعودی که ناقض حقوق بشر است حمایت کنند؟

 

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: امروز آمریکا و کشورهای غربی و استعمارگری چون انگلیس، مسلمانان را علیه یکدیگر تحریک می‌کنند تا تفرقه ایجاد شود؛ نتیجه این تفرقه ثروت کشورهای اسلامی است که به جیب غربی‌ها می‌رود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه امروز پول نفت مسلمانان به کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا تزریق می‌شود، عنوان کرد: امروز سعودی‌ها که با حمایت آمریکا و اسرائیل نقش تفرقه‌افکنی را در کشورهای اسلامی بازی می‌کنند، با پول نفت مسلمانان برای کشورهای غربی ایجاد اشتغال و برای قتل و عام مردم کشورهای اسلامی گلوله درست می‌کنند.

 

وی امام خمینی (ره) را منادی وحدت دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تلاش برای تقریب مذاهب و وحدت شیعه و سنی بنای اتحاد را برای اقتدار و عزت جهان اسلام پایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/