جانشین فرمانده کل ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان در برنامه نگاه یک سبکه اول سیما حضور پیدا کرده بود گفت: قابلیت‌های امروز ارتش مبتنی بر تخصص و توان دانشمندان داخلی است.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از ایسنا، امیر پوردستان با اشاره ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: زمانی که روح، بزرگ و متعالی شود، جسم در جهت خواسته های روح به زحمت می افتد و این ثمره یک روح بزرگ است که انسان دیگران را به خود ترجیح می دهد و یا اینکه سینه خود را آماج گلوله می کند تا ملتش آسایش و آرامش داشته باشند و شهدای ما از جمله شهید صیاد شیرازی دارای چنین روح های بزرگی بودند.

وی ادامه داد: ایشان خواب، خوراک و استراحت را بر خود حرام کرده بود تا بتواند مسئولیت سنگینی که نظام بر عهده او گذاشته بود را به شایستگی عمل کند، وی از تمام ظرفیت های فکری، اندیشه ای و مدیریتی خود مایه گذاشتند تا بتواند این کار را انجام دهد.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: اولین ویژگی شهید صیاد شیرازی اخلاص ایشان بود که فقط برای رضای خدا کار را انجام نمی دادند و یکی دیگر از ویژگی های بارز او ولایت مداری ایشان بود که خیلی علاقه مند بودند این موضوع را به ما نشان دهند و این حس را به ما منتقل کنند و همیشه عنوان می کردند که یکی از بزرگترین نعمت های الهی ولایت است و آنچه که سبب عاقبت بخیری می شود ولایت مداری است.

جانشین فرمانده کل ارتش  افزود: نبوغ نظامی ایشان و کار بزرگی که ایشان در ابتدای جنگ در جهت وحدت ارتش و سپاه به وجود آوردند از عواملی بود که سبب شد ما شاهد پیروزی های شگرفی باشیم.

وی یادآور شد: ارتش مایک ارتش متدین است و این ارتش نهالی بود که شهید صیاد شیرازی آن را کاشت و امروزه به درخت تناوری تبدیل شده، مخصوصا امروز تربیت یافته گان این شهید در مجموعه ارتش حضور دارند و کار را جلو می برند.

امیر سرتیپ پوردستان در پاسخ به اینکه دشمنان کدام بعد شخصیتی شهید صیاد شیرازی را تاب نیاوردند نیز عنوان کرد: نبوغ نظامی، تخصص و مدیریت ایشان ویژگی بود که دشمنان این ویژگی را تاب نیاورند ضمن اینکه شهید صیاد شیرازی با مدیریت جهادی خود توانست نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک و عملیاتی تبدیل کند.

بدنه ارتش از مردم و متعلق به مردم بود

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه عوامل زیادی در پیروزی انقلاب نقش داشتند گفت: یکی از این عوامل پیوستن به ارتش به صفوف انقلابیون بود، یک قسمت از بدنه ارتش در دوره انقلاب ژنرال ها و سران خودفروخته بودند و یک بخش نیز افسران جوان، درجه داران و سربازان بودند که با روحانیت ارتباط داشتند و وقتی  انقلاب به پیروزی رسید این بدنه سالم با انبوهی از امکانات و تجهیزات در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار گفت.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: استکبار جهانی از غرس نهال اسلام در این کشور  ناخرسند بود و طبیعی است که وقتی یک دشمن بخواهد دشمن خود را از بین ببرد او را خلع سلاح می کند و برهمین اساس نیز آمریکایی ها برای اینکه بتوانند نظام جمهوری اسلامی را سرکوب کنند ندای انحلال ارتش را سر دادند که حضرت امام نیز این توطئه را به خوبی تشخیص داد و با نامگذاری روز ارتش به همه توطئه ها پایان داد.

وی افزود: حضرت تمام ارتش را به اقیانوس بی کران ملت پیوند زدند و زمانی که ما کارنامه ارتش را مرور می کنیم شاهد این هستیم که ارتش نیز به شایستگی پاسخ اعتماد حضرت امام را داد.

تمام تحرکات دشمن رصد می شود

امیر سرتیپ پوردستان در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص وضعیت ارتش به لحاظ توانمندی های رزمی و دفاعی نیز گفت: یکی از کارهایی که ما علاوه بر آموزش انجام می دهیم، رصد مدام حرکت ها است؛ روزانه چند هزار پرواز اطراف کشور ما انجام می شود که تمامی این پروازها رصد می شود.

وی افزود: همچنین تمام شناورهایی که در خلیج فارس دریای عمان، اقیانوس هند، مدیترانه و دریای سیاه حضور دارند، نوع و مسیر حرکتشان رصد می شود، ضمن اینکه وضعیت تمام نیروهایی که در اطراف ما هستند مشخص است و حتی اینکه چه کسی فرمانده آنها است و چه شخصیتی دارد را نیز مطلع هستیم.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد : تمامی این اطلاعات به دست کارشناسان اطلاعاتی ما تحلیل می شوند و آن ها نیز مناسب با حرکت ها به نیرو های عملیاتی می گویند که باید چه کار کنند.

امیر سرتیپ پوردستان با تاکید بر اینکه تمامی این مراقبت ها سبب می شود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافل گیر نشوند بیان کرد: ممکن است دشمنی پیش دستانه کاری انجام دهد که برای این هم طرح های دفاعی داریم.

وی ادامه داد: اگر کشوری علیه ما تهدیدی را عملیاتی کند و یا اینکه یکی از کشورهای همسایه ما را بستر حمله خود قرار دهد، هم آن کشوری که زمین و یا هوا در اختیار او قرار داده دشمن است و هم آن کشوری که عملیات نظامی علیه ما انجام می دهد و متناسب با طرح های دفاعی با او برخورد می کنیم و قطعا ضربه های که ما می زنیم به مراتب کوبنده تر و مهلک تر است.

دکترین ما بازدارنده است

امیر پوردستان با اشاره به اینکه دکترین ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است خاطر نشان ساخت: ما منافع مان را در سایر کشورها جستجو نمی کنیم و متناسب با تهدید ها و حتی بالاتر از آن ظرفیت های دفاعی خود را بالا می بریم.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید براینکه اصلی ترین کار امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که آمادگی ها را در خود احصاء کند گفت: این آمادگی ها در حوزه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، در زمین، هوا و دریا قابلیت دفاع دارد.

امروز، ارتش یک نیروی کار آمد است

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به مقایسه ارتش قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: ارتش قبل از انقلاب یک ارتش وابسته و تشریفاتی بود و تمامی تجهیزات راهبردی ما را مستشاران کاربری می کردند. اما امروز ارتش ما به واسطه حوادث کردستان، هشت سال دفاع مقدس و جنگ های اول و دوم خلیج فارس یک ارتش با تجربه سرآمد و با سلاح و دانش بومی است.

پوردستان با تاکید بر اینکه طرح های دفاعی ما به گونه ای است که اگر از چند ناحیه بخواهند کشور را مورد تهدید قرار دهند این طرح ها این قابلیت را به ما داده که از چند جبهه از خود دفاع کنیم، گفت: به طور مثال در حوزه قرارگاه پدافند ما قبل خلاءهای زیادی داشتیم اما امروز تمامی رادارها سه لایه ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و بالا را پوشش می دهند و هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند پرواز کند مگر اینکه رادارها آن ها را رصد کنند ضمن اینکه علاوه بر شناسایی و رصد آن ها در صورت نیاز قدرت انهدام پرنده‌ها نیز وجود دارد.

در حوزه های مختلف دفاعی کارهای بزرگی انجام داده ایم

در حوزه رزم زمینی بر سلاح های تک تیرانداز کارهای زیادی انجام دادیم ‌ در حوزه نیروی دریایی نیز بازسازی و بهینه سازی ناوچه ها و زیرسطحی ها را دستور کار داریم.

همچنین در حوزه پدافند هوایی کارهای زیادی انجام شدن و انواع رادارها طراحی شده است ضمن اینکه رادار ویژه ای طراحی شده که اگر هواپیمایی خود را به سطح زمین و یا دریا بچسباند قابلیت رصد آن وجود خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: قابلیت های امروز ما مبتنی بر تخصص و توان دانشمندان ما در  حوزه صنعت دفاعی است که ما را از بیگانگان بی نیاز کرده است که این یکی از برکات نظام و برکات تحریم است، هرچه حلقه تحریمها تنگ تر شود، جوشیدن از درون بیشتر می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که توان دفاعی بومی ما شامل چه اجزایی می‌شود گفت: در حوزه نرم افزار که بحث تکنیک و تاکتیک است و هم در حوزه طراحی و تولید تجهیزات کاملا بومی هستیم ضمن اینکه در حوزه تولید سلاح امروزه مرحله ای رسیدیم که فاصله ایده تا محصول خیلی کوتاه شده است.

سامانه اس ۳۰۰ در مدار عملیاتی قرار گرفته است

امیر سرتیپ پوردستان تاکید کرد: برای ارتقاء ظرفیت های دفاعی از همه مولفه هایی که در دنیا وجود دارد و امکان دسترسی به آن ها را داریم استفاده خواهیم کرد (نمونه آن سامانه اس ۳۰۰ است که تست گرم آن انجام شده و در مدار عملیاتی قرار گرفته است) اما استفاده از سلاح های هسته ای، شیمیایی و میکروبی خطوط قرمز ما هستند.

رزمایش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از نان شب برای ما واجب‌تر است

امیر سرتیپ پور دستان، جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، در جنگ شمشیر ها کسی که شمشیر را زود تر از نیام بکشد برنده است گفت:  رزمایش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از نان شب برای ما واجب تر است لذا رزمایش را حتما انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش در سطح های مختلف انجام می شود ادامه داد: سال گذشته۱۷ تا ۲۰ رزمایش تخصصی انجام شد.

امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به انواع رزمایش افزود:  در سال گذشته اولین رزمایش را نیروی هوایی انجام داد و تمامی پایگاه های نیروی دریایی درگیر موضوع شدند، این رزمایش در فضای جنگ الکترونیک و فضای پارازیت انجام شد که حقیقتا هم خلبان ها و هم هواپیما ها تست شدند و شرایط واقعی جنگ را تست کردند و از سوی دیگر، نیروی زمینی رزمایش دفاعی امنیتی در جنوب شرق کشور  انجام داد که رزمایش قابل و لایقی بود.

وی با  اشاره به رزمایش نیمه سراسری پدافند گفت: در این رزمایش بخش زیادی از کشور در حوزه رزمایش پدافند هوایی بود و سامانه های زیادی تست شدند لذا در این رزمایش ها یک اکیپ به عنوان داور و یک اکیپ از ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان ارزیاب حضور دارند که نقاط ضعف و قوت را بررسی می کنند.

رزمایش برای ما یک فضای عملیاتی است

امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به اینکه، ارزیابی های ما نشان از  مثبت بودن را دارد  گفت: تلاش می کنیم تا ایرادات را کمتر کنیم لذا  رزمایش برای ما یک فضای عملیاتی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که سرباز بوی باروت را حس کند افزود: این قابلیت ها باید به گونه ای باشد که تا خدای نکرده اگر فردا جنگی پیش آمد نگرانی وجود نداشته باشد و لذا این یکی از اهداف رزمایش است و ما در رزمایش صحنه واقعی را ترسیم می کنیم، گلوله ها صد در صد گلوله های واقعی است ما حتی برای رزمایش درصدی از تلفات را پیش بینی می کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه، در رزمایش درصدی  را برای سوانح پروازی، خودرویی و انفجار گلوله پیش بینی می کنیم ادامه داد: برای تمام نیروهای چهار گانه ارتش برنامه رزمایش پیش بینی شده است که در موعد مقرر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه، بنا است تا رزمایش مشترک برای امسال پیش بینی شود اظهار داشت: برنامه رزمایشی غیر مترقبه هم داریم که قابلیت های یگان های عملیاتی را برای ایجاد وضعیت غیر مترقبه بالا می برد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در رزمایش تلاش می کنیم تا دانش و تجربه به جوانان منتقل شود گفت: باید شرایط واقعی را ترسیم کرد تا قابلیت یگان ها افزایش یابد.

ما برای انجام رزمایش و ارتقاء قدرت دفاعی‌مان از هیچ کسی اجازه نمی گیریم

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون  واکنش کشورها نسبت به انجام آزمایش موشکی ادامه داد: ما برای انجام رزمایش و ارتقاء قدرت دفاعی مان از هیچ کسی اجازه نمی گیریم لذا خواست فرمانده کل نیروهای مسلح این است که نیروهای مسلح متناسب با تهدیدات ظرفیت های دفاعی خود را بالا ببرند.

پوردستان با اشاره به اینکه امکانات بالقوه را به بالفعل در می آوریم افزود: امکانات را متناسب با شرایط در میادین  تست می کنیم و قابلیت ها را ارتقا می دهیم و نگاهی نداریم به اینکه دشمنان خوششان می آید یا نه.

وی با بیان اینکه خواست ما به عنوان نیروهای مسلح این است که  بتوانیم به جمله (ما دژ استوار این ملت باشیم) مقام معظم رهبری عمل کنیم اظهار داشت: مبتنی بر بازدارندگی عمل می کنیم و اهل تهدید و تجاوز نیستیم.

دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه توان دفاعی ارتش موجب شده که دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را نداشته باشد، گفت: گزینه روی میز آمریکا به زیر میزشان رفته است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما  در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوال دیگری پیرامون پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تهدیدات نظامی  و گزینه روی میز چیست گفت: وقتی می گویند گزینه روی میز است، حقیقتا گزینه روی میز شان بود اما این گزینه به زیر میز شان رفت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نیامده بود که افغانستان را بگیرد افزود: قصد آنها حمله به جمهوری اسلامی ایران بود اما مولفه های قدرت در کشور ما  برجسته بود زیرا رهبری خردمند و نیروهای مسلح آماده دارد.

اقتدار، توان و حضور نیروهای مسلح سبب عقب‌نشینی داعش شد

پور دستان با اشاره به اینکه، در سال ۹۳  داعش در زمان کوتاهی از استان الانبار به استان دیاله می‌آید و یک قدم به خانقین و نزدیک قصر شیرین و نفت شهر ما گفت: بنای اینها این بود که ما را  درگیر کنند اما حضور نیروهای مسلح و اقتدار و توانشان سبب عقب نشینی داعش شد.

امیر سرتیپ پور دستان ادامه داد: آنها الان به افغانستان آمدند و خیلی تلاش می‌کنند که خودشان را به مرزهای ما نزدیک کنند و این یک خطر بالقوه است.

دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد

وی با اشاره به اینکه ملت ما بدانند نیروهای مسلح رصد می کنند و تعداد و جایگاه آنها را می داند و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به آنها کوبنده است و دشمن جرأت نخواهد کرد که خود را به مرزهای ما نزدیک کند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه برای برقراری امنیت همه اجزاء باید کنار هم قرار بگیرد تا پازل امنیت کنار هم چیده و کامل شود گفت: امنیت یک مولفه است باید همدلی و انسجام  میان سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، ناجا و وزارت اطلاعات وجود داشته باشد تا امنیت حاصل شود.

وی با بیان اینکه با سپاه یک مجموعه هستیم گفت: با سپاه یک سازمان واحد هستیم و این موضوع به روزهای اول انقلاب برمی‌گردد.

پور دستان در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بهبود وضعیت معیشت پرسنل ارتش اظهار داشت: سال گذشته کارهایی در مجموعه ارتش شروع شد، از سرلشکر باقری حقیقتا قدردانی می‌کنم زیرا بعد از انتصاب ایشان در خصوص ترمیم حقوق‌ها حرکت گسترده‌ای را شاهد بودیم.

برای سال ۹۶ ارتقاء و ترمیم حقوق شاغلین و بازنشستگان ارتش را شاهد خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه ستاد ارتش حقوق کارکنان وظیفه و پایه ترمیم شد، افزود: برای سال ۹۶ ارتقاء و ترمیم حقوق شاغلین و بازنشستگان ارتش را شاهد خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه، مشکل مسکن چند ده هزار نفر در سال۹۶ حل خواهد شد گفت: این در حالی است که ۱۰۰ تعاونی مسکن فعال داریم که درگیر مشکلات مالی هستند اما برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلات مالی و حقوقی آنها برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمامی چون چیتگر، شهید بهشتی و غیره  افزود: پروژه‌های نیمه تمام از سال گذشته به اجرا در آمدند و روز شمار معکوس را زده‌ایم تا کار به اتمام برسد.

امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به اینکه در حوزه مسکن مهر جلسات خوبی با وزیر مسکن داشتیم خاطرنشان کرد: به دانشجویان افسری مسکن مهر را با  مبالغ پایین واگذار کردیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به برنامه های تعریف شده برای بانک حکمت ایرانیان گفت: مطالعات اولیه بر روی کارت اعتباری انجام شده تا این کارت در کنار حقوق داده شود و مبالغ این کارت۳ و ۵ میلیون خواهد بود.

ارتش در امداد رسانی در بلایای طبیعی نقش موثری دارد

وی با اشاره به اینکه، هم شاغلین و هم بازنشستگان مطمئن باشند که سال ۹۶  یک گام بلند در جهت خدمات معیشتی به کارکنان و خانواده‌های محترم آنها خواهد بود گفت:  ارتش در تمامی بلایای طبیعی یکی از اولین یگان هایی خواهد بود که به پای کار می آید  زیرا هم تجهیزات بالگردی گسترده، خودروی مناسب و هم نیروی انسانی متبحر دارد.

وی تصریح کرد : ارتباط خوبی با ستاد بحران کشور برقرار شده است به طوری که برخی از پادگان ها  به ویژه در شمال کشور تجهیز شده اند  تا  زمانی که با آتش سوزی جنگل مواجه شودیم امدادرسانی صورت گیرد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه بیمارستان های سیار ارتش به مناطق محروم برای خدمت رسانی اعزام می شوند گفت: یکی از وظایفی که برای ارتش تعریف شده کمک به سازندگی، محرومیت زدایی و شرکت در امداد رسانی است.

وی با اشاره به اینکه بارها جلساتی با رئیس ستاد بحران کشور داشتم که ظرفیت های خوبی در ارتش وجود دارد افزود: هیچ سازمان دیگری به اندازه ارتش این همه جوان رشید، خطر پذیر در خود ندارد که آماده اجرای ماموریت است.

امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای امدادرسانی به حادثه دیدگان در استان های مختلف گفت: فرمانده قرارگاه شمال کشور پیرامون سیل اخیر با بنده تماس داشتند و درخواست بالگرد کردند که مجوز آن صادر شد و تیپ ۱۲۱ تبریز بلافاصله وارد عمل شد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه پادگان ها عمدتا در مناطق محروم هستند و ما سرویس دهی می کنیم گفت: در پادگان ها یگان های مقابله با بلایای طبیعی حضور دارند که امکانات لازم را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در کرمانشاه و ایلام که با جنگل سوزی مواجه هستیم تجهیزات مناسبی در حال واگذاری است تا امداد رسانی صورت گیرد افزود: در محرومیت زدایی، آمایش سرزمین باید به گونه ای باشد که  علاوه بر ماموریت های دفاعی بتوان محرومیت زدایی هم انجام داد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه حضور نیروی دریایی در سواحل مکران و جنوب سیستان و بلوچستان رونق عمده ای را ایجاد کرد و چندین پادگان بیمارستان و درمانگاه، مکان ورزشی و منازل مسکونی در حال ساخت است گفت: ایجاد پادگان سبب محرومیت زدایی می‌شود.

ارتش امنیت مرزها را در هنگام انتخابات تأمین می کند

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تامین امنیت انتخابات افزود:  دشمن همیشه به دنبال ایجاد شیطنت است اما ما همیشه مرزهای کشور را کنترل می کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد : شائبه هایی که وجود دارد  اینکه خدایی نکرده ارتش بر له یا علیه کاندیدایی وارد شود به هیچ عنوان برابر دستور ستاد کل نیروهای مسلح وارد نمی شویم، نه از کسی طرفداری می کنیم و نه ذم می کنیم و زمینه را فراهم نمی کنیم که کاندیدی در داخل پادگان ما وارد شود و بخواهد سخنرانی و تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه، ارتش بر مر قانون عمل و حرکت می کند ادامه داد: ارتش مرزها را آنچنان که شایسته است کنترل می کند.

وی با اشاره به اینکه، ارتش نزدیک انتخابات۳۰ فروند بالگرد در اختیار وزارت کشور برای جابجایی صندوق‌های سیار در مناطق صعب العبور  قرار می دهد اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح به بحث بومی سازی سربازان توجه شده تا نزدیک محل زندگی خدمت مقرر را انجام دهند این کار را سعی کرده ایم انجام دهیم.

هیچ دشمنی جرأت نزدیک شدن به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد

وی با بیان اینکه، سال گذشته در حوزه حقوق سربازان ترمیم داشتیم و برای امسال نیز ستاد کل پیش بینی های دارد تا حقوق ترمیم شود گفت:مردم مطمئن باشند تا ما هستیم هیچ دشمنی جرأت نزدیک شدن به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد و برای دفاع از این کشور در هر حوزه جغرافیایی که نیاز باشد وارد می شویم تا اقتدار نظام را آنچنان که هست نشان دهیم.

سربازها امانت مردم در نزد ارتش هستند

وی با اشاره به اینکه، محیط را برای سربازان در پادگان ها مساعد کردیم، گفت: نگاه ما به سرباز  نگاه امانتی است و تلاش می‌کنیم امانتدار خوبی باشیم و وقتی سرباز از پادگان بیرون آمد کوله بار پری داشته باشد.

امیر سرتیپ پور دستان با اشاره به اینکه سرباز حلقه ای از زنجیره امنیت است افزود : باید قابلیت های سرباز همراه علم و دانش بالا برود.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه  سربازان دفترچه خدمات درمانی دارند و در بیمارستان های ارتش به صورت رایگان درمان می شوند، ادامه داد: باید اسباب رضایتمندی را برای سربازان فراهم کرد.

انتهای پیام/