پرچم اسلام در جمهوری اسلامی ایران برافراشته است
پرچم اسلام در جمهوری اسلامی ایران برافراشته است
امام جمعه سرخس گفت: روز جمهوری اسلامی بسیار مهم است و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، آرزو و آمال همه انبیاء و اولیای الهی بوده است؛ امروز پرچم اسلام در جمهوری اسلامی ایران برافراشته است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما یک جنبه سلبی و یک جنبه ایجابی دارد؛ جنبه سلبی آن که مظهرش «لا اله» است، روز ۲۲ بهمن ۵۷ بود و جنبه ایجابی آن که مظهرش «الا الله» است، روز ۱۲ فروردین ۵۸ است.

امام جمعه سرخس افزود: روز جمهوری اسلامی بسیار مهم است و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، آرزو و آمال همه انبیاء و اولیای الهی بوده است؛ پرچم اسلام در جمهوری اسلامی ایران برافراشته است و انقلاب اسلامی ما قطعا به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل و تمام موازین شرعی در آن انقلاب جهانی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه داریم، گفت: در رسم و رسوم ملی باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود؛ در شهر کوچکی مثل سرخس سنت‌های مذهبی همیشه مورد احترام بوده، اما گاهی در همین شهر کوچک عده‌ای به مسائل شرعی همچون حجاب و عفاف بی‌حرمتی می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که بدحجابی را سازماند‌هی شده ترویج می‌کنند باید با آن‌ها برخورد شود؛ همه باید کمک کنند تا با محبت امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیفتد؛ خواست همگان است که با ضد ارزش‌ها در جامعه اسلامی برخورد شود.

خطیب نماز جمعه سرخس با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) که این روز به عنوان روز اکرام خیران نام‌گذاری شده است، بیان کرد: خیران امروز در ساخت مدرسه، کمک به ایتام، ساخت خانه برای معسران و نجات انسان‌ها ازجمله آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد پیشتاز هستند.

امام جمعه سرخس در پایان خاطرنشان کرد: هر سال در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود که همه مردم و به‌ویژه خیران می‌توانند در این امر خیر هم مشارکت کنند؛ خیران همچنین نقش بسزایی در تامین جهیزیه زوج‌های جوان، برگزاری مجالس اهل بیت‌(ع) و پهن کردن سفره‌های افطاری ساده دارند.

انتهای پیام/