پرتاب ماهواره خیام راهبرد «ما می‌توانیم» را به عینیت تبدیل کرد
پرتاب ماهواره خیام راهبرد «ما می‌توانیم» را به عینیت تبدیل کرد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: ماهواره خیام جدیدترین دستاورد فضایی ایران و مهم‌ترین دستاوردی است که راهبرد «ما می‌توانیم» را به عینیت تبدیل کرد و این ماهواره عنایت الهی و پیشرفتی است که از سوی خدای متعال شامل حال ملت ایران شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تقدیر از همه عزاداران حسینی و هیئت‌‌های مذهبی که با شور و شعور حسینی مجالس امام حسین علیه‌السلام را در شهرستان سرخس برپا کردند، اظهار کرد: امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی مردم ولایتمدار شهرستان سرخس با جمعیتی مثال‌زدنی در سوگ امام حسین علیه‌السلام عزاداری کردند.

امام جمعه سرخس افزود: شور عاشورای حسینی به صورت مضاعف در اربعین ظهور پیدا کرده است؛ قطعا حکمت الهی است که شور محرم و صفر به صورت یک نمایشگاه بین‌المللی و راهپیمایی اربعین ظهور و بروز کرده و از همه ملیت‌ها خودشان را به این راهپیمایی می‌رساند؛ امیدواریم این راهپیمایی زمینه‌ساز ظهور برای امام زمان (عج) باشد.

وی بیان کرد: مواکب حسینی در راهپیمایی بزرگ اربعین نقش مهمی برای شور و شعور این راهپیمایی دارند؛ باید برای اربعین حسینی مایه بگذاریم و در این جهانی شدن باید نقش ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: شهرستان سرخس ۵ سال است که موکب حسینی در کربلای معلا برپا می‌کند؛ امسال هم در نزدیکی حرم امام حسین علیه‌السلام این موکب برپا می‌شود و از مردم درخواست داریم در برپایی هرچه باشکوه‌تر موکب و تامین نیازهای آن مشارکت کنند؛ حدود ۱۰ روز از زائران اربعین حسینی در این موکب پذیرایی می‌شود.

امام جمعه سرخس در ادامه به پرتاب ماهواره خیام اشاره و تصریح کرد: ماهواره خیام جدیدترین دستاورد فضایی ایران و مهم‌ترین دستاوردی است که راهبرد «ما می‌توانیم» را به عینیت تبدیل کرد؛ امروز قطعا یکی از مهم‌ترین ابزارهای اقتدار و استقلال علم است؛ این ماهواره عنایت الهی و پیشرفتی است که از سوی خدای متعال شامل حال ملت ایران شد.

وی عنوان کرد: به تعبیر سید حسن نصرالله قلب محور مقاومت ایران است؛ ایران اسلامی نقشه‌های رژیم صهیونیستی را که علیه اسلام است، نقش برآب می‌کند و کانون‌های ظلم و فساد آن‌ها را برمی‌چیند؛ ایران عزیز بازوان خود را با فناوری روز آشنا می‌کند و بیخ گوش اسرائیل محور مقاومت را سازماندهی کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از طریق بی‌عفتی و بی‌حجابی به دنبال هرج‌ومرج در کشورمان هستند، گفت: هرجایی فرهنگ بی‌عفتی و برهنگی ترویج شود به دنبال آن ناامنی می‌آید؛ دشمنان ما می‌خواهند با ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی ایران ما را ناامن کنند.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: از دستگاه قضایی درخواست داریم با شدت با عوامل فساد و نوکران دشمن و عده‌ای که قصد دارند بی‌عفتی و بی‌حجابی را در شهرستان ترویج کنند، قاطعانه با آن‌ها برخورد کند.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان از تمامی دستگاه‌های امنیتی و نظامی و انتظامی که امنیت را در مراسمات عزاداری دهه اول محرم در شهرستان سرخس به ارمغان آوردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/