پذیرش طلبه در مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس/ دانش آموزان پایه نهم تحصیلی با معدل ۱۸ آزمون ندارند
پذیرش طلبه در مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس/ دانش آموزان پایه نهم تحصیلی با معدل ۱۸ آزمون ندارند
مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) سرخس گفت: مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس از بین دانش آموزان سوم متوسطه دوره اول(پایه نهم) و دانشجویان مقطع کاردانی و بالاتر در دو طرح نظام جامع و سفیران هدایت طلبه می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام امیر قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ثبت‌نام طلبه در مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس همانند سال‌های گذشته به‌صورت حضوری در مدرسه علمیه شهرستان و یا به‌صورت اینترنتی با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com تا ۱۵ فروردین ۹۶ انجام می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کنندگان در گروه‌های تحصیلی با مدرک سوم متوسطه دوره اول(پایه نهم) و دیپلم می‌بایست در آزمون کتبی شرکت کنند ولی متقاضیان ورود به این حوزه با مدرک کاردانی و بالاتر از آزمون کتبی معاف هستند.

 

قادری با اشاره به استقبال متقاضیان ورود به حوزه علمیه، افزود: امسال نیز ثبت‌نام ویژه دوره‌های نظام جامع و سفیران هدایت برای برادران و خواهران برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد: متقاضیان ثبت‌نام قبل از اقدام می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از طریق مراجعه حضوری به مدرسه علمیه شهرستان و یا سایت حوزه علمیه خراسان دریافت کنند تا با شرایط و منابع آزمون آشنا شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس تصریح کرد: داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر پس از ثبت‌نام در زمان اعلام‌شده و قبولی در مصاحبه، بدون آزمون پذیرش می‌شوند و حافظان کل قرآن کریم نیز بدون آزمون و فقط با شرایط لازم و مصاحبه می‌توانند وارد حوزه علمیه شوند.

 

قادری عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه میراث داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) هستند و همواره در تلاش بوده‌اند تا با عزمی راسخ و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.

 

وی با تأکید بر توجه متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه، نسبت به رسالت حوزویان در عرصه‌هایی مانند اجتهاد، تحقیق و تبلیغ یادآور شد: حوزه علمیه به افرادی مستعد و کوشا نیاز دارد تا در زمینه‌های فوق بتوانند آموزه‌های دینی را به جامعه انتقال دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس به دوره سفیران هدایت که از سال‌های گذشته در حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شده است، اشاره کرد و بابیان اینکه شرط سن در دوره بلندمدت با کوتاه‌مدت سفیران هدایت، متفاوت است، اظهار داشت: این دوره امسال نیز از میان برادران و خواهران با مدرک دیپلم و بالاتر پذیرش دارد.

 

قادری ادامه داد: امسال برای اولین بار، خواهران در پایه تحصیلی نهم در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند.

 

وی بیان داشت: همچنین دانش آموزان پایه نهم تحصیلی با معدل ۱۸ و دیپلم با معدل ۱۷ بدون آزمون وارد حوزه علمیه می‌شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) سرخس در پایان خاطرنشان کرد: مباحث حوزه علمیه به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود و افراد نخبه، مستعد، متدین و ارزشی با نگاه به این امر که حوزه علمیه محل تجمع سربازان امام زمان (عج) است، وارد این عرصه شوند.

انتهای پیام/