پایان داعش، منشا آرامش برای غرب آسیا و جهان اسلام شد/ ایجاد ۴۱۴۳ فرصت شغلی امسال در سرخس هدف‌گذاری شده است
پایان داعش، منشا آرامش برای غرب آسیا و جهان اسلام شد/ ایجاد ۴۱۴۳ فرصت شغلی امسال در سرخس هدف‌گذاری شده است
استاندار خراسان رضوی گفت: هدف گذاری اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۹۶ ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی بوده و سهم شهرستان سرخس از این تعداد ایجاد ۴ هزار و ۱۴۳ فرصت شغلی است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، علی رضا رشیدیان عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تکفیری تروریستی داعش اظهار کرد: این پیروزی بزرگ منشا آرامش برای غرب آسیا و جهان اسلام شد.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: هر جا توطئه صهیونیست ها باشد شاهد بروز و ظهور حرکت های تروریستی هستیم.

 

رشیدیان در ادامه  با اشاره به زلزله غرب کشور تصریح کرد: حضور گسترده مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، نیروهای امدادی و حضور گسترده مردمی چهره زیبایی بعد از این فاجعه به دنیا نشان داد.

 

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در استان خراسان رضوی ایجاد شده که ۱۶ درصد اشتغال کشور را شامل می شود و در ۶ ماهه نخست امسال نیز  ۲۳ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور در استان خراسان رضوی بوده است.

 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرخس به عنوان یک شهر مرزی ویترین جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای توسعه شهر سرخس و گسترش شرایط زیستی، مبلمان شهری و نظافت شهری این شهر تلاش گسترده تری باید انجام بگیرد.

 

رشیدیان با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی سرخس نقطه قوت این شهرستان است، گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده است و معاون اول رئیس جمهور قول طرح آن را در هیئت دولت و ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی را داده است.

 

وی در ادامه به معضل بیکاری در شهرستان سرخس اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ متوسط بیکاری استان ۱۰ درصد است درحالیکه نرخ بیکاری در شهرستان سرخس ۱۴ درصد است.

 

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: هدف گذاری اشتغال خراسان رضوی در سال ۹۶ ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی بوده و سهم شهرستان سرخس از این تعداد ایجاد ۴۱۴۳ فرصت شغلی است.

 

رشیدیان در ادامه به میزان طلاق در استان خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: استان خراسان رضوی از رتبه اول طلاق در کشور به رتبه هشتم بهبود جایگاه داشته است.

 

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان سرخس نیز در کاهش رتبه طلاق در استان نمره قابل قبولی داشته است، گفت: میزان طلاق در شهرستان سرخس ۴۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/