پالایشگاه گاز سرخس از دی ماه سال گذشته جزو صنایع آلاینده است
پالایشگاه گاز سرخس از دی ماه سال گذشته جزو صنایع آلاینده است
عضو شورای اسلامی شهر سرخس با بیان اینکه پالایشگاه گاز سرخس از دی ماه سال گذشته جزو صنایع آلاینده است، گفت: طبق قانون یک درصد از عوارض تولید سالانه پالایشگاه باید به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سرخس پرداخت شود.

به گزارش نسیم سرخس، غلامرضا لالوی درباره آلایندگی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: نمایندگان سازمان محیط زیست طی بازدیدی که از پالایشگاه داشتند و جلسه مشترکی که در فرمانداری برگزار شد به این نتیجه رسیدند که پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس یک صنعت آلاینده است.

عضو شورای شهرستان سرخس بیان کرد: صنعت ذاتش آلاینده است و هیچ شرکتی نمی‌تواند هم صنعتی باشد و هم پاک باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع آلایندگی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم در این مسئله ورود کردند، گفت: پالایشگاه گاز سرخس علی‌رغم تمام خدماتی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است اما از ابتدای دی ماه ۱۳۹۷ با دستور رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان یک صنعت آلاینده در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت.

لالوی عنوان کرد: آلاینده بودن یک صنعت به صورت فصلی بررسی می‌شود که امیدواریم با نصب سنسور آلاینده در روستای نوبنیاد موضوع بررسی آلاینده بودن پالایشگاه سرخس که یک دغدغه عمومی است مرتفع شود چرا که طبق سند توسعه کشور این موضوع از حقوق مردم است.

عضو شورای اسلامی شهرستان سرخس اظهار کرد: طبق قانون یک درصد از عوارض تولید سالانه براساس سرانه جمعیت به شهرداری ها و دهیاری‌های شهرستان باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نحوه بررسی و پرداخت حق آلایندگی مباحثی در سازمان محیط زیست و وزارت اقتصاد دارد، گفت: امیدواریم به‌زودی حقوق مردم شهرستان سرخس در زمینه آلایندگی پالایشگاه گاز سرخس تامین و پرداخت شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : سرخس خبر