سنت‌شکنی اهل سنت سرخس برای مقابله با کرونا
سنت‌شکنی اهل سنت سرخس برای مقابله با کرونا
آقای عبدالله شیرمحمدی از بزرگان طایفه یارمحمدزهی از روستای یاس تپه شهرستان سرخس که قرار بود مراسم عروسی فرزندش را برگزار کند برای پیشگیری از شیوع کرونا ولیمه عروسی را بین فقرا و مساکین منطقه توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری برای رعایت نکات بهداشتی و کمک به کادر بهداشت و درمان، آقای عبدالله شیرمحمدی از بزرگان طایفه یارمحمدزهی از روستای یاس تپه شهرستان سرخس که قرار بود مراسم عروسی فرزندش را برگزار کند از برگزاری این مراسم صرف نظر کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برنامه‌ریزی کرده بودیم که حدود سه هزار نفر را برای این مراسم دعوت کنیم اما برای پیشگیری از شیوع بیماری مرگبار کرونا و سنت شکنی رسم قدیمی شهرستان با مشورت امام جمعه، سپاه و بسیج، اقدام به برگزاری یک جشن ساده کردیم و ولیمه عروسی که بالغ بر ۳۰۰۰ پرس غذا بود بین فقرا و مساکین منطقه توزیع کردیم.

آقای شیرمحمدی خاطرنشان کرد: هدف و رسالت از این کار سنت شکنی و جلوگیری از مخارج اضافی است و امیدوارم این مراسم به عنوان مراسم الگو در منطقه مطرح تا سایر طوایف نیز از این سنت حسنه استقبال کنند.

انتهای پیام/