وضعیت شهرستان سرخس قرمز شد/ دو مورد مثبت ابتلا به کرونا در سرخس
وضعیت شهرستان سرخس قرمز شد/ دو مورد مثبت ابتلا به کرونا در سرخس
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری سرخس تشکیل شد و با توجه مثبت شدن دو مورد ابتلا به کرونا در این شهرستان، وضعیت سرخس نسبت به کرونا قرمز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، محمدرضا رجبی مقدم در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سرخس که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری سرخس برگزار شد، گفت: با توجه به فراوانی نسبی جمعیت، سرخس بیشترین گرفتاری را نسبت به مشهد داشته است.

فرماندار سرخس عنوان کرد: هنوز وضعیت ما در رابطه با کرونا به مرحله پیک نرسیده است و طی دو هفته آینده به پیک می‌رسیم.

رجبی مقدم گفت: موارد مثبت ابتلا به کرونا در سرخس داشتیم و سرخس در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه فعالیت‌های شرکت‌های نفت و گاز، فعالیت این شرکت‌ها یک ضرورت است و امکان تعطیلی آنها نیست اما وضعیت کارکنان آن‌ها از طریق دستگاه تب‌سنج کنترل می‌شود.

دو مورد مثبت ابتلا به کرونا در سرخس

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه گفت: دین اسلام در مسائل بهداشتی تاکیدات زیادی دارد و فلسفه اسلام که بر دائم الوضو بودن و شستن دست تاکید دارد نشانه تاکیدات اسلام بر نظافت و بهداشت است و حفظ جان انسان از همه چیز مهم‌تر است.

حجت الاسلام محمد بختیاری افزود: در وضعیت حاد قرار گرفتیم و صد درصد باید مطیع متخصصان بهداشتی باشیم.

وی بیان کرد: نماز جمعه ۴۰ سال تعطیل نشده است اما به خاطر موضوع سلامت مردم نماز جمعه دو هفته است که تعطیل شد.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه واقعیت‌ها باید به مردم گفته شود که ما موارد مثبت داریم و وضعیت ما وضعیت خاص است، گفت: تاکنون در سرخس دو مورد مثبت ابتلا به کرونا داشتیم و چند مورد مشکوک نیز وجود دارد.

حجت الاسلام بختیاری تاکید کرد: با این وضعیت دید و بازدیدهای عید معنا ندارد و در سرخس ما بی تفاوتی و بی خیالی نباید باشد.

شهروندان در خانه بمانند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه گفت: همزمان با اولین مورد در کشور، سرخس نیز به حالت آماده باش و هشدار در آمد و از همان زمان کار خودمان را آغاز کردیم.

حمیدرضا سالاری افزود: جلسات آموزشی، نظارت بر تردد و گندزدایی انجام می‌شود و پزشکان و متخصصان در بیمارستان لقمان حکیم سرخس برای موارد مشکوک مکان ایزوله در نظر گرفتند.

وی بیان کرد: کسانی که علائم مشکوک داشتند، نمونه‌های آزمایش آنان به مشهد ارسال می‌شود و از همان زمان تجویز دارو را نسبت به فرد  شروع می‌کنیم.

سالاری تاکید کرد: در صورتی که حال فرد وخیم باشد وی را در بیمارستان ایزوله می‌کنیم و افرادی که مشکوک هستند و حال بهتر و مساعدتری دارند در خانه قرنطینه می‌شوند و کارمندان ما روزانه بازدید دارند و وضعیت آنان را پیگیری می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس با بیان اینکه بنیه مالی ما ضعیف است، گفت: برای تجهیز بیشتر و بهتر بیمارستان لقمان حکیم سرخس نیاز به کمک‌های خیرین داریم.

وی بیان کرد: سامانه ۱۹۱ و شماره ۰۵۱۳۱۴۴۹۴۴۹ مخصوص اطلاع از پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و شهروندان هر سوالی داشتند می‌توانند با تماس با این دو شماره از آن مطلع شوند.

مدیر شبکه بهداشت سرخس در پایان از شهروندان خواست تا سعی کنند در خانه بمانند و از فعالیت‌های جمعی دوری کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس