وضعیت سرخس در شیوع کرونا همچنان قرمز!
وضعیت سرخس در شیوع کرونا همچنان قرمز!
حجت‌الاسلام محمد بختیاری با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را در مقابله با کرونا نشان دادند، گفت: وضعیت شهرستان سرخس در شیوع کرونا همچنان قرمز و خطرناک است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امروز ۲۲ فروردین ۹۹ در پنجمین خطبه نماز جمعه سرخس که به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به‌صورت مجازی منتشر شد، با اشاره به اینکه مردم ایران در امتحان الهی کرونا خوش درخشیدند، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در این امتحان، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در سطح جهان به نمایش گذاشتند.

ملت ایران فرهنگ ناب اسلامی را در مقابله با کرونا نشان دادند

امام‌جمعه سرخس افزود: در کمک‌رسانی به همنوعان، در نظم و انضباط، رعایت بهداشت، صبر و حوصله، همراهی با پزشکان و پرستاران، قرنطینه خانگی و سایر مسائل که مورد تأکید ستاد ملی بود، مردم ما همراهی کردند و فرهنگ ناب اسلامی‌شان را نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه همچنان باید برای جلوگیری از شیوع بیماری در خانه بمانیم، بیان کرد: وضعیت شهرستان سرخس در شیوع کرونا هنوز قرمز و خطرناک است.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دولت برای کسبه کم ریسک که از شغل و درآمدشان بازنمانند و مراکز تولیدی برای اینکه چرخ تولید کشور بچرخد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوزهایی را صادر کرده  و این به این معنا نیست که کرونا تمام شده، نه‌تنها تمام نشده خطر این ویروس همچنان جدی است.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: فقط برای امور ضروری باید از خانه خارج شویم، مسافرت نرویم و به کمک‌ها به ستاد مقابله با کرونا شهرستان برای تجهیز بیمارستان، خرید دارو  و تهیه بسته‌های غذایی و توزیع بین محرومان، بیماران، کارگران روزمزد و دست‌فروش‌های محتاج کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در طرح فاصله‌گذاری هوشمند هم همکاری لازم را داشته باشند، گفت: از تلاش‌های مجاهدانه کادر پزشکی، بهداشتی، درمانی و خدماتی، مدیریت شبکه و بیمارستان، پرستاران عزیز و همچنین از  فرماندار و اعضای ستاد پیشگیری و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، بسیجیان و پاسداران و خیران و همه مردم عزیز تشکر می‌کنم.

فروپاشی و زوال تمدن پرطمطراق آمریکایی نزدیک است

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه اظهار داشت: بر اساس تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق شاهد فروپاشی تمدن منحط غرب و زوال تمدن پرطمطراق آمریکایی که قطب تمدن غرب و قله آن است، هستیم.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: تصاویری که این روزها از هجوم مردم به مغازه‌های اغذیه و لوازم بهداشتی و از طرفی هجمه به فروشگاه‌های اسلحه در «غرب» نمایش داده می‌شود، حکایت از به مخاطره افتادن سلامت جسمی و امنیت اجتماعی مردم آمریکاست که پشت‌صحنه آن تخریب روح و روان این مردم است.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا مانند ناخدای کشتی تایتانیک درحالی‌که مغرور به عظمت و بزرگی و امکانات و تجهیزات خود در برابر طوفان‌های پیش رو است، گرداب‌های مختلفی او را فراگرفته و به سمت غرق شدن پیش می‌رود.

قبل از ظهور آزمون‌های سختی از مردم گرفته می‌شود

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با بیان اینکه در روایات به هر وجود مبارکی که به اراده خداوند برای بشریت باقی می‌ماند، بقیه‌الله گفته می‌شود، ازجمله به سربازان مؤمنی که پیروزمندانه از جبهه جنگ برمی‌گردند زیرا به اراده الهی باقیمانده‌اند، افزود: به امام عصر (عج) نیز بقیه‌الله می‌گویند، چون آن وجود شریف به خواست خداوند برای هدایت مردم ذخیره باقی نگه داشته شده است.

امام‌جمعه سرخس گفت: قبل از ظهور آزمون‌های سختی از مردم گرفته می‌شود به‌خصوص از کسانی که دم از ولایت امام زمان علیه‌السلام می‌زنند تا در وادی عمل مشخص شود چه کسی مرد میدان عمل هست.

وی اظهار کرد: یکی از آزمون‌های سخت که این روزها درگیر آن هستیم موضوع بیماری کرونا است؛ برای اینکه بدانیم چقدر در این امتحان موفق شدیم و چه نمره‌ای می‌گیریم چند سؤال را باید از خودمان بپرسیم که آیا به ضعف خود پی برده‌ایم درحالی‌که می‌بینیم خدای متعال با این ویروس کوچک ضعف بشر مدرن امروزی را آشکار کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: باید از خودمان این سؤال‌ها را بپرسیم که آیا با تمام وجود ذکر شریف الله‌اکبر را گفته‌ایم؟ آیا با تمام وجود پی برده‌ایم که هیچ مؤثری در عالم جز خدا نیست تمامی امکانات بشری عاجز است از درمان بیماران مبتلا مگر به اذن خدا؟ آیا به کلمه طیبه «لا اله الا الله» در این ایام دقت کرده و بر زبان جاری کرده‌ایم؟ آیا به مولا و صاحبمان آن‌کسی که تمام مشکلات به اذن خدا به دست باکفایت او حل می‌شود فکر کرده‌ایم و با اخلاص و سوز دل گفتیم «یا اباصالح المهدی ادرکنی» و دعای فرج ورد زبانمان با هماهنگی قلبمان بوده است.

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: وقتی‌که کشیش آلمانی از امام جماعت مسلمان می‌خواهد در کلیسا برای دفع کرونا اذان بگوید، آیا وقت اذان، مست و شیدای ملاقات با خدا و تکلم عاشقانه با ایشان هستیم و نماز را اول وقت می‌خوانیم، آیا تصاویر عجز و دعا کردن پرستاران آمریکایی در بیمارستان‌ها ما را مصمم‌تر کرده است که دعای توسل را با اخلاص کامل و اضطرار بخوانیم؟ آیا در این ایام با استغفار از خداوند و واسطه قرار دادن رسولش که ماه شعبان ماه رسول‌الله است دل‌وجانمان را شستشو داده و زمینه دفع بلا را فراهم کردیم؟ آیا با کمک کردن به همنوعان و بیماران و فقرا و محرومان در این ایام شده‌ایم جلوه‌ای از رحمانیت خداوند و رحم خدا را به دنبال رحم خود به دیگران جلب کرده‌ایم؟ آیا به پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که با جان خود از جان‌ها حراست می‌کنند خدا قوت  گفته‌ایم و به دنبال تشکر از آن‌ها شکر خدا را به‌جا آورده‌ایم؟

وی در پایان تأکید کرد: در روایت داریم کسی که از مخلوق منعم تشکر نکند از خدا هم تشکر نکرده است؛ باید با رعایت تقوا الهی، زمینه‌های دفع بلا و جلب برکات الهی را فراهم آوریم و بیشتر به این مفاهیم فکر کنیم، ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیق عنایت کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس