وحدت کشورهای اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند/ پیام عید قربان، قربانی کردن هوای نفس بر خواسته الهی است
وحدت کشورهای اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند/ پیام عید قربان، قربانی کردن هوای نفس بر خواسته الهی است
حجت‌الاسلام شریعتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت: کشورهای اسلامی باید باهم متحد باشند؛ دشمنان اسلام آتش جنگ و اختلاف را بین مسلمانان روشن و شعله‌ور می‌کنند تا بتوانند از این اختلاف و درگیری سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر شریعتی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در شهرستان سرخس با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام گفت: رهبر معظم انقلاب در این پیام به گرفتاری‌های جامعه اسلامی اشاره کرده‌اند که یکی از آن‌ها همین اختلافات و درگیری‌هایی است که در کشورهای اسلامی وجود دارد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بابیان اینکه درگیری و اختلافات بین مسلمانان به نفع دشمنان اسلام است، تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید باهم متحد باشند؛ دشمنان اسلام آتش جنگ و اختلاف را بین مسلمانان روشن و شعله‌ور می‌کنند تا بتوانند از این اختلاف و درگیری سوءاستفاده کنند.

 

وی خطاب به نخبگان و مسئولان تصریح کرد: نخبگان و مسئولان باید حواس خود را نسبت به توطئه‌های دشمنان جمع کنند و در دام دشمن نیافتند.

 

امام‌جمعه موقت سرخس افزود: فلسطین که قلب کشورهای اسلامی است به دلیل بی‌تفاوتی برخی کشورهای اسلامی، ۷۰ سال درگیر ظلم است.

 

حجت‌الاسلام شریعتی در ادامه به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر اشاره و اظهار کرد: شهیدان رجائی و باهنر به‌دوراز اشرافی گری بودند و خود را صرف خدمت به مردم می‌کردند و ساده زیستی و دور از تجملات و تشریفات از ویژگی‌های آنان بود و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید این ویژگی‌ها مهم را داشته باشند و این دو شهید بزرگوار را الگوی خود قرار بدهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر عنوان کرد: عید سعید قربان به خاطر امتحان بزرگ الهی است که حضرت ابراهیم تسلیم بودن خود در برابر امر الهی را نشان داد و خواسته خداوند را بر خواسته خود ترجیح داد.

 

امام‌جمعه موقت سرخس بیان داشت: عید سعید قربان یادآور آن قربانی است و ما نیز باید هواهای نفسانی و خواسته‌های درونی خود را برای خداوند قربانی کنیم و آنچه خداوند می‌خواهد را انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام شریعتی با اشاره به دهه ولایت و امامت خاطرنشان کرد: هرچقدر می‌توانیم باید امیر المومنین علیه‌السلام را تجلیل کنیم و معرفت و شناخت خود را درباره آن حضرت بالا ببریم.

 

وی در پایان اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام محور وحدت است و هم شیعه و هم اهل سنت امام علی علیه‌السلام را قبول دارند.

انتهای پیام/