«وحدت» قبل از اینکه تصمیم سیاسی باشد دستوری عقلانی است/ درایت رهبر انقلاب، سنی سلفی افراطی و شیعه انگلیسی را از پیکره اسلام جدا کرد
«وحدت» قبل از اینکه تصمیم سیاسی باشد دستوری عقلانی است/ درایت رهبر انقلاب، سنی سلفی افراطی و شیعه انگلیسی را از پیکره اسلام جدا کرد
امام‌جمعه سرخس بابیان اینکه وحدت قبل از اينكه يك تصميم سياسي باشد يك دستور عقلاني است، تأکید کرد: اگر وحدت نباشد آن چيزي که امروز در کشورهای مختلف اسلامي از تفرقه و اختلاف و جنگ و خونريزي وجود دارد را خواهيم ديد.

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: نقش علمای دین در وحدت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان از جهل مردم نهایت سوءاستفاده را می‌برند.

 

وی با اشاره به فرازی از وجود مقدس اباعبدالله علیه‌السلام خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین ایشان می‌خوانیم «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَه»، یعنی خون قلب خودش را در راستای جهل زدایی مردم داد؛ این مطلب اهمیت نقش علم و آگاهی را می‌فهماند.

 

ارژنگ اظهار داشت: در حال حاضر که جهان اسلام شرایط پیچیده و حساسی دارد اگر علما تلاش لازم را برای آگاهی بخشی به خرج ندهند چالش‌ها و مشکلات روزبه‌روز  بیشتر می‌شود، بنابراین ضروری است که علمای اسلام با روشنگری مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کنند.

 

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: نخبگان دینی و مذهبی در کشورهای مختلف اسلامی این رسالت را بر عهده دارند که در برابر تروریست‌ها و گروه‌های افراطی که تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی‌اند و به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، بایستند و توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تلاش‌هایی برای  وارونه جلوه دادن آموزه‌های دین مقدس اسلام وجود دارد، تا این دین را دین خشونت جلوه دهند، بنابراین تلاش علما و اندیشمندان در معرفی اسلام ناب می‌تواند نقش مهمی را در ناکام گذاشتن اهداف شوم دشمنان ایفا کند.

 

ارژنگ افزود: در فلسفه و منطق برهانی داریم که «تعرف الاشیاء باضدادها»، یعنی هر چیز را می‌شود به ضد آن شناخت.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: اگر وحدت نباشد آن چیزی که امروز در کشورهای مختلف اسلامی از تفرقه و اختلاف و جنگ و خونریزی وجود دارد را خواهیم دید.

 

وی بیان داشت: هرجایی که وحدت حکم‌فرما باشد، توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

 

ارژنگ ادامه داد: وحدت قبل از اینکه یک تصمیم سیاسی باشد یک دستور عقلانی است و عقل حکم می‌کند که وحدت شکل بگیرد.

 

وی اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با درایت و هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب در روشنگری و جدا کردن سنی سلفی افراطی و شیعه انگلیسی از پیکره اسلام، به فضل الهی شاهد حضور همه مذاهب اسلامی در داخل کشور هستیم.

 

امام‌جمعه سرخس خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهرستان سرخس چندین همایش با محوریت موضوع وحدت در حال برگزاری بوده که مهم‌ترین آن اجلاسیه علمای شیعه و سنی در روز سه‌شنبه با موضوع نقش علما در وحدت اسلامی در دفتر امام‌جمعه سرخس است.

 

ارژنگ افزود: هرساله در شب دوازدهم و هفدهم ربیع‌الاول برنامه مشترکی در مسجدالنبی اهل سنت و مسجد امام رضا علیه‌السلام شیعیان برگزار می‌شود.

خبرنگار: محمدعلی تمدن

انتهای پیام/