وجه انقلابی را نمی‌توان از جمهوری اسلامی جدا دانست/ شهید اسدی «کاوه» جنگ سوریه بود/ شهید جهانی آغازگر یک انقلاب فرهنگی در بالا شهر مشهد شد
وجه انقلابی را نمی‌توان از جمهوری اسلامی جدا دانست/ شهید اسدی «کاوه» جنگ سوریه بود/ شهید جهانی آغازگر یک انقلاب فرهنگی در بالا شهر مشهد شد
یادواره شهدای مدافع حرم شب گذشته با حضور خانواده معظم شهیدان مدافع حرم محمد اسدی و جواد جهانی در فرهنگسرای امام رضا (ع) سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، فرمانده سپاه سرخس در این مراسم بابیان اینکه فضای ایران اسلامی یک فضای عاشورایی است، اظهار کرد: امروز اگر فرهنگ عاشورایی در مرزوبوم کشورمان ساری و جاری بوده و تمام آموزه‌های عاشورا را در دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) می‌بینیم به برکت انقلاب اسلامی است.

 

سرهنگ عیسی صفری افزود: امروز وظیفه داریم که در هر مسئولیتی هستیم برای حفظ، تثبیت و استمرار نظام ولایی و انقلابی تلاش کنیم.

 

وی بابیان اینکه وجه انقلابی را نمی‌توان از جمهوری اسلامی جدا دانست، تصریح کرد: عده‌ای به دنبال حذف وجه انقلابی از جمهوری اسلامی هستند تا «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» کمرنگ شود.

 

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: امروز باید در دو حوزه دشمن‌شناسی و دوست شناسی بصیرتمان را بالا ببریم.

 

خواهر شهید مدافع حرم محمد اسدی در ادامه به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت؛ شهیدی که بسان مادرش زهرا (س) نشان از بی‌نشان‌ها دارد.

 

می‌گفت پیکر محمد هم مثل پیکر عموی شهیدمان بازنگشت؛ آیه شریفه «و لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا، بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» را خواند و گفت، شهدا زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) هستند.

 

وی افزود: حدود یک سال و نیم محمد در عراق با تروریست‌ها جنگید و دعوت‌نامه سوریه را از امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) گرفت.

 

خواهر شهید محمد اسدی گفت، محمد ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانش را شنید و مانند پرستویی پرکشید؛ می‌گفت محمد از روز اول مسیر زندگی‌اش درست بود و زلال شد و رفت.

 

از قول همرزمان محمد گفت که ۶۰ تا ۷۰ نفر را در واقعه خان طومان از محاصره درآورده بود؛ می‌گفت همرزمانش به او لقب «شهید کاوه» جنگ سوریه داده بودند.

 

خواهر شهید اسدی گفت، محمد خودش را آماده کرده بود که همچون مادرش زهرا (س) در گمنامی بماند و چون حضرت زینب (س) غریب است، پیکرش نیز در غربت بماند و همان‌طور که طلب کرد، رفت که پیکر شهدا را بیاورد، اما پیکر خودش بازنگشت.

 

حجت‌الاسلام مهدی پرویزی همرزم شهیدان اسدی و جهانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید قدر جوانان انقلابی و مذهبی را بدانیم، اظهار کرد: خدای متعال به دو وسیله نماز و شهدا دین خودش را تبلیغ و ثابت می‌کند.

 

وی افزود: خداوند به‌وسیله شهدا دینش را ثابت می‌کند، بنابراین آخرتی وجود دارد که شهدا دنیا خود را گذاشتند و رفتند.

 

پرویزی به بیان خاطراتی از شهید اسدی و جهانی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید اسدی چهل روز، روزه گرفت و نماز شب خواند و به امام رضا (ع) گفته بود که دیگر طاقت دنیا را ندارم، آخر هم مثل مادرش زهرا (س) گمنام شد.

 

همرزم شهیدان اسدی و جهانی بیان داشت: شهدای مدافع حرم به حضرت زهرا (س) اقتدا کردند، همان‌طور که شهید جهانی با سربند یا زهرا (س) لحظات آخر مثل مادرش زهرا (س) با اصابت تیر به پهلو به شهادت رسید.

 

وی بابیان اینکه شهید جهانی آغازگر یک انقلاب فرهنگی در بالا شهر مشهد شد، تصریح کرد: شهید جواد جهانی با وصیت خود و دفن پیکرش در بالا شهر مشهد یک نهضت بزرگ فرهنگی را در این منطقه شروع کرد.

 

حجت‌الاسلام پرویزی به یاد همه شهیدانی که مثل مادرشان زهرا (س) گمنام هستند، روضه حضرت زهرا (س) خواند و مراسم با تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم پایان یافت.

انتهای پیام/