واگذاری ۹۹ درصد پیمان‌های اجرایی پالایشگاه سرخس به پیمانکاران بومی/ برای پزشکان متخصصی که به مردم سرخس خدمت کنند، فرش قرمز پهن می‌کنیم/ مخازن مزدوران یکی از پایدارترین مخازن گازی سطح کشور است
واگذاری ۹۹ درصد پیمان‌های اجرایی پالایشگاه سرخس به پیمانکاران بومی/ برای پزشکان متخصصی که به مردم سرخس خدمت کنند، فرش قرمز پهن می‌کنیم/ مخازن مزدوران یکی از پایدارترین مخازن گازی سطح کشور است
مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس تأکید کرد: به دنبال تقویت بنگاه‌های درونی هستیم و به خودمان قول داده‌ایم که دست خودمان و مردم شریف شهرستان سرخس را بگیریم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، سید مجید منبتی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سرخس که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار متعهد، متعلق به قشر و گروهی است که پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این شهید والامقام اولین و آخرین خبرنگار شهید نخواهد بود، افزود: خبرنگاران، از پیش‌قراولان و طلایه‌داران راستین عرصه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه هستند که نقش انکارناپذیری در اعتلای بینش اجتماعی مردم و بسترسازی برای رشد و توسعه روزافزون جامعه ایفا می‌کنند.

 

منبتی بیان کرد: خبرنگاران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از انقلاب، حتی در بحبوحه روزهای جنگ، زمان بازسازی کشور و دیگر حوادث همواره پای‌کار بوده و نقش‌آفرینی کردند.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تأکید کرد: کارکرد و اهمیت رسانه‌ها امروزه بر کسی پوشیده نیست ازاین‌رو با تغییر و دگرگونی که در حوزه اطلاع‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده، هم‌وطنان از آخرین اخبار در سرتاسر جهان و کشور اطلاع می‌یابند.

 

وی ادامه داد: مردمان شیعه و سنی خطه مرزنشین سرخس با وحدت و انسجام در کنار هم زندگی می‌کنند و خبرنگاران به‌عنوان پیش‌قراولان عرصه اطلاع‌رسانی چون با مردم در ارتباط هستند از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات مردم را لمس کرده و همواره منعکس‌کننده خواسته‌ها و نظرات مردمی بوده و هستند.

 

اصحاب رسانه نقش تأثیرگذاری در حوزه فعالیت صنعت گاز در شرق کشور دارند

منبتی با بیان اینکه پالایشگاه هاشمی نژاد ۳۴ سال در شهرستان سرخس در حوزه انرژی و تولید گاز طبیعی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش تأثیرگذار در حوزه فعالیت صنعت گاز در شرق کشور دارند.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تأکید کرد: بیش از ۳۴ سال از افتتاح پالایشگاه شهید هاشمی نژاد می‌گذرد و این پالایشگاه عمری تقریباً مشابه عمر انقلاب اسلامی دارد و تنها پالایشگاهی است که به دست مقام معظم رهبری در سال ۶۲ به بهره‌برداری رسیده است.

 

مخازن مزدوران یکی از پایدارترین مخازن گازی سطح کشور است

وی عنوان کرد: بر اساس کارکرد و تعامل خوبی که با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق داشتیم، مخازن مزدوران ما امروز یکی از پایدارترین مخازن سطح کشور است و انتظار می‌رود با روندی برداشتی که از این مخازن داریم، عمر طولانی‌تری را نسبت به سایر مخازن گازی موجود در سطح کشور داشته باشد و این نوید استمرار اشتغال را در سطح شهرستان سرخس دارد؛ این نوید تولید انرژی پاک را حداقل در سطح ۴ استان دارد.

 

منبتی ادامه داد: خوشبختانه حضور شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت نفت، گمرک، راه‌آهن و منطقه ویژه اقتصادی در سرخس و نیاز این‌ها به نیروهای فرهیخته باعث شده است که امروز سرخس عزیز ما صاحب حداقل سه دانشگاه معتبر در سطح منطقه‌ای شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با تأکید بر اینکه نباید فکر کنیم که منطقه سوق‌الجیشی سرخس هدف توطئه‌های دشمن نیست، اظهار داشت: به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در این دوران که هجوم همه‌جانبه تهاجم دشمن را شاهد هستیم، یکی از پایدارترین حرکت‌های مردمی را در این شهرستان مشاهده می‌کنیم.

 

پالایشگاه شهید هاشمی نژاد امروز مشتری شهرستان سرخس شده است

وی با بیان اینکه باید به دنبال انتقال ثروت‌های ذخیره‌شده در بانک‌ها به سوی تولید باشیم، افزود: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد امروز مشتری شهرستان سرخس شده و بسته اقتصاد مقاومتی پالایشگاه فقط در سرخس اجرایی می‌شود.

 

منبتی بیان کرد: به دنبال تقویت بنگاه‌های درونی هستیم و به خودمان قول داده‌ایم که دست خودمان و مردم شریف شهرستان را بگیریم.

 

واگذاری ۹۹ درصد پیمان‌های اجرایی پالایشگاه سرخس به پیمانکاران بومی

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با تأکید بر اینکه ۹۹ درصد پیمان‌های اجرایی این شرکت به پیمانکاران بومی واگذار شده است، گفت: برای یک درصد اگر مجبور باشیم پیمانکار از خارج شهرستان بیاوریم، باید این پیمانکار دفتر کارش را به شهرستان منتقل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای بسته اقتصاد مقاومتی، سالانه حدود دو هزار پیراهن و حدود سه هزار لباس کار در خود شهرستان سرخس برای کارکنان پالایشگاه تولید می‌شود؛ حتی با شرکتی مذاکره کردیم که به سرخس بیاید و برای ما کفش ایمنی تولید کند.

 

منبتی تصریح کرد: سرباز باید به حرف فرمانده‌اش گوش کند؛ یعنی امروز کالایی جزء کالای ایرانی در پالایشگاه سرخس مصرف نمی‌شود و این کالاها با نگاهی که به رونق کسب‌وکار داریم فقط از سطح شهرستان سرخس فراهم می‌شود.

 

برای پزشکان متخصصی که به مردم سرخس خدمت کنند، فرش قرمز پهن می‌کنیم

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس خاطرنشان کرد: امروز هر پزشک متخصصی که به سرخس بیاید، درهرصورتی می‌خواهد با شرکت قرارداد داشته باشد یا نداشته باشد، مهمان امکانات انگیزشی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد است و برایش فرش قرمز پهن می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه حیات این شرکت بسته به تعامل با شهرستان سرخس دارد، اظهار داشت: کسانی که می‌گویند اقتصاد مقاومتی نمی‌شود، به پالایشگاه گاز سرخس بیایند و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در این شرکت ببیند.

 

منبتی تأکید کرد: باید مراقبت کنیم دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمت گذار در چله تابستان که همه میوه برداشت می‌کنند، گرفتار طوفان‌های سرگردان، غبارآلودگی‌ها و سرمازدگی‌ها نشوند.

 

در پایان این مراسم مدیرعامل و رئیس روابط عمومی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد از خدمات ارزشمند و والای خبرنگاران شهرستان سرخس در پوشش فعالیت‌های این شرکت تقدیر کردند.

انتهای پیام/