واگذاری زمین با شرایط ویژه به زوج‌های جوان سرخسی توسط آستان قدس رضوی
واگذاری زمین با شرایط ویژه به زوج‌های جوان سرخسی توسط آستان قدس رضوی
نیک‌فرجام گفت: در راستای حمایت از زوج‌های جوان و فرزندآوری، آستان قدس رضوی نسبت به واگذاری زمین مسکونی در شهرستان سرخس از طریق مزایده و با شرایط اقساطی، ویژه زوج‌هایی که از اول فروردین ۱۳۹۸ به بعد ازدواج کرده یا دارای فرزند شدند، به شرط سبز بودن فرم «ج» آن‌ها اقدام می‌کند.

سروش نیک‌فرجام، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تاکید بر اینکه کنترل قیمت زمین برای ما در شهرستان مهم است، اظهار کرد: در این راستا آستان قدس رضوی بسته‌های مساعدتی برای مردم شهرستان در نظر گرفته است.

وی افزود: به همین منظور و در راستای مطالبات و درخواست‌های مردمی، حمایت از زوج‌های جوان و فرزندآوری، آستان قدس رضوی در نظر دارد، نسبت به واگذاری ۵ قطعه زمین مسکونی از طریق مزایده و با شرایط اقساطی ویژه زوج‌هایی که از اول فروردین ۱۳۹۸ به بعد ازدواج کرده یا دارای فرزند شده‌اند به شرط نداشتن زمین و مسکن و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها اقدام کند.

نیک‌فرجام تصریح کرد: متقاضیان برای اطلاع از شرایط شرکت در مزایده پرداخت ودیعه و ارائه درخواست از ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ تا پایان وقت اداری ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ می‌توانند به مدیریت املاک و اراضی سرخس مراجعه کنند.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس عنوان کرد: صندوق مزایده روز بعد از اتمام ثبت‌نام باز می‌شود و پس از برنده شدن فرد در مزایده و به شرط داشتن شرایط، ۵۰ درصد مبلغ زمین در ابتدا دریافت و مابقی به صورت دو قسط در مدت دو سال دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کنترل زمین در سرخس آستان قدس رضوی به‌دنبال افزایش عرضه زمین با شرایط ویژه است، افزود: طبق بررسی‌هایی که داشتیم یکی از معضلات ما در شهر سرخس برخی زمین‌ها خالی بین منازل است که به یک معضل شهری هم تبدیل شده است؛ در این رابطه تعدادی زمین شناسایی شده که فقط ۵۰ درصد آن دارای مالک است و برنامه داریم، آن زمین‌هایی که فاقد مالک است را در سالن واگذاری زمین به مرور عرضه کنیم.

نیک‌فرجام در ادامه در پاسخ به این سوال که آستان قدس رضوی برای واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سرخس چه همکاری‎‌هایی با دولت داشته، گفت: متولی امر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، وزارت مسکن و شهرسازی است و از حدود ۶ ماه گذشته جلسه‌ای از سوی متولیان امر با آستان قدس رضوی در شهرستان برگزار نشده است.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس تصریح کرد: دولت باید بسته پیشنهادی خود را در این رابطه به املاک و اراضی شهرستان بدهد تا ما هم راهکار واگذاری زمین را بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ۶ ماه گذشته که مسئولیت املاک و اراضی شهرستان را برعهده گرفتم، حضورمان ما در بین مردم تقویت کردیم؛ در تمامی میز خدمت‌ شهرستان هم حضور داریم و به تمامی چالش‌ها پاسخ دادیم.

انتهای پیام/