وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دلیل پاک کردن توییت تبریک به فرهادی، این بوده است که تصور نشود واشنگتن محتوای بیانیه وی را تائید می‌کند.

به گزارش نسیم سرخس،  یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه دلیل پاک کردن توییت تبریک به «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را توضیح داد.

روز گذشته فرهادی موفق شد برای بار دوم جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره فیلم اسکار را از آن خود کند. وی که در اعتراض به فرمان اجرایی دولت آمریکا علیه اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران، در این مراسم حضور نداشت، نمایندگانی را به مراسم فرستاد که پیام اعتراضی وی را قرائت کردند.

در حالی که حساب وزارت خارجه آمریکا در توییتر ابتدا جایزه فرهادی را به او تبریک گفته بود، ساعاتی بعد این پیام از توییتر پاک شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که این پیام تبریک پس از دریافت جایزه منتشر شده، اما بعدا «برای جلوگیری از هرگونه سوءبرداشت» مبنی بر اینکه دولت آمریکا «موضع‌گیری صورت گرفته در سخنرانی دریافت [جایزه] را تائید می‌کند»، این پیام پاک شده است.

در پیام فرهادی، فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که فعلا به حکم دادگاه معلق شده، اقدامی «غیرانسانی» و «توهین‌آمیز» توصیف شده است.

این فرمان اجرایی، ورود اتباع هفت کشور به آمریکا را ممنوع و برنامه پذیرش مهاجر از سوریه را به مدتی نامعلوم تعلیق کرده بود. اما دادگاهی در آمریکا این فرمان را معلق کرده و کاخ سفید به دنبال صدور فرمانی تازه در این رابطه است.

منبع: فارس
انتهای پیام/