هنر حضرت امام به چالش کشیدن نظام سلطه بود
هنر حضرت امام به چالش کشیدن نظام سلطه بود
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه هنر حضرت امام به چالش کشیدن نظام سلطه بود، گفت: در دورانی که استقلال سیاسی ما وابسته و ایران مرتع آمریکا و انگلیس شده بود، امام با تشکیل حکومت اسلامی کاری کرد که دست ایادی شرق و غرب از کشور ما کوتاه شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ شب گذشته در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که در محل مسجد امام رضا علیه‌السلام شهرستان سرخس برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام (ره) قبل از اینکه هدف بزرگش را اجرا کند، خودش مردی بزرگ و الهی شده بود.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امام (ره) در دامن اسلام تربیتی کامل یافته بود، افزود: اولین سند مکتوبی که از امام در دست است، در سن جوانی و ۲۳ سالگی ایشان مطرح می‌کنند که قیام فردی و اجتماعی در مقابل ظلم باید شکل بگیرد، یعنی مباحث تشکیل حکومت اسلامی را در جوانی حضرت امام احساس کردند.

 

وی تصریح کرد: حضرت امام معادلات جهان را به هم ریخت و کاری کرد که نه شرق و نه غرب تصور آن را می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ ویژگی برجسته امام را «غیرت دینی» عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب قیام امام شد این بود که دین در حاشیه زندگی مردم قرار گرفته بود.

 

امام‌جمعه سرخس توکل و اعتماد به خدای متعال، شجاعت، سازش‌ناپذیری و خستگی‌ناپذیری را از ویژگی‌های بارز امام دانست و اظهار داشت: با وجود تمام گرفتاری‌هایی که برای امام همچون تبعید و زندان به وجود آمد، اما ایشان برای حفظ بزرگی اسلام هیچ‌گاه از مواضعش کوتاه نیامد.

 

وی ساده زیستی را از دیگر ویژگی‌های بارز امام برشمرد و بیان کرد: حضرت امام (ره) در سال ۵۹ اموال خودشان لیست و به دیوان عالی کشور اعلام کردند و در سال ۶۸ و در زمان رحلت امام نه‌تنها به اموالشان اضافه شده بود، بلکه زمینی هم که به ایشان به ارث رسیده بود، بین مستمندان تقسیم کرده بودند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه نظام اسلامی با قدرت معنوی رهبرانش اداره می‌شود، تصریح کرد: حضرت امام (ره) در مقابل غرب و شرق ایستاد و نگران آینده انقلاب هم نبودند و هیچ‌گاه تسلیم عربده‌کشی‌های استکبار نشدند.

 

امام‌جمعه سرخس هنر حضرت امام را به چالش کشیدن نظام سلطه دانست و افزود: امام تئوری فرهنگ اسلام را جایگزین فرهنگ غربی کرد که محوریت او انسان‌گرایی بود.

 

وی ادامه داد: زندگی حضرت امام پر از دغدغه دین بود و در حقیقت امام بزرگوار به خاطر دین و اسلام انقلاب کردند.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: در دورانی که استقلال سیاسی ما وابسته و طبقه چندم در دنیا بود و ایران مرتع آمریکا و انگلیس شده بود، امام با تشکیل حکومت اسلامی کاری کرد که دست ایادی شرق و غرب از کشور ما کوتاه شد.

 

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز مقام معظم رهبری همانند حضرت امام (ره) با اقتدار و شجاعت، شوکت انقلاب اسلامی را حفظ کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باوجوداینکه بحران‌های دوران مقام معظم رهبری نسبت به دوران حضرت امام بیشتر است، اما ایشان انقلاب را با اقتدار و شجاعت و همان شوکت گذشته‌اش حفظ کرده‌اند.

 

وی در پایان اظهار داشت: قدرت ایمان حضرت امام و مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ امروز فرمایشات مقام معظم رهبری اتاق فکرهای دنیا را به هم می‌ریزد و این چیزی جز ارتجاع به خدای متعال نیست.

انتهای پیام/