همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حوزه حمل و نقل و ترانزیت در منطقه اقتصادی سرخس برگزار شد
همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حوزه حمل و نقل و ترانزیت در منطقه اقتصادی سرخس برگزار شد
با حضور محمد خزایی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حوزه حمل و نقل و ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، همایش بین‌المللی فرصت‌های طلایی حوزه حمل و نقل و ترانزیت امروز (سه شنبه) در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار شد.

در این مراسم محمد خزایی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی، غلامحسین شافعی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از سرمایه گذاران خارجی و داخلی در حوزه حمل و نقل حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این همایش چشم‌انداز حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی و همچنین مدل‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سوی متخصصان و صاحب‌نظران ارائه شد.

همچنین علاوه بر تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های قانونی موجود در حوزه ریلی، زمینی و هوایی، بسته‌های حمایتی تدوین‌شده از سوی منطقه ویژه اقتصادی سرخس معرفی شد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته است و همچنین به دلایل متعددی از جمله بخاطر موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی به عنوان بهترین دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه و سرزمین پهناور چین و روسیه و پل ارتباطی بازار های مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران، اروپا در غرب میهن اسلامی و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق سرزمین جمهوری اسلامی ایران است.
در راستای اهداف برنامه توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز بسط و گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه، کشورهای اسلامی و سازمان های منطقه ای نظیر سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با واقعه مهم و تاریخی افتتاح راه آهن مشهد– سرخس تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از یکصد کشور جهان در سال ۱۳۷۵ هجری شمسی آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/