نگرش نیروی انتظامی «پیشگیری از جرائم» است/ نظام اسلامی در مسئله امنیت با هیچ‌کس تعارف ندارد
نگرش نیروی انتظامی «پیشگیری از جرائم» است/ نظام اسلامی در مسئله امنیت با هیچ‌کس تعارف ندارد
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه امنیت با هیچ‌کس تعارف نداریم، گفت: شاهد بودیم با پشتوانه مردمی و فرامین مقام معظم رهبری و نگاهی که به حوزه امنیت بود، کسانی که قصد یک حرکت کورکورانه را داشتند، از مردم و نیروهای مسلح ما سیلی خوردند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سرخس صبح امروز (یکشنبه) با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در فرهنگسرای امام رضا علیه‌السلام این شهرستان برگزار شد.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به مأموریت‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سایه ولایتمداری، اعتقاد و اهتمام و تعهدی که دارد در کنار سایر مراجع امنیتی، مسئولان و مردم، وظیفه‌اش را در برقراری امنیت به نحو مطلوبی انجام می‌دهد.

 

 رویکرد نیروی انتظامی یک رویکرد اجتماعی است

مهدی نوروزی افزود: اعتقاد ما این است که نیروی انتظامی یک نیروی مردمی است و پلیس تعلق به مردم دارد، چون نظام اسلامی یک نظام مردمی است و رکن رکین آن مردم هستند و نیروی انتظامی نیز خادم مردم است.

 

وی با تأکید بر اینکه رویکرد نیروی انتظامی یک رویکرد اجتماعی است، تصریح کرد: معتقدیم همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در تولید امنیت نقش دارند و تولید امنیت تنها کار نیروی انتظامی نیست، بلکه محصول جمعی از حاصل تلاش‌های همه دستگاه‌ها و مردم و تمامی کسانی است که به عزت جمهوری اسلامی اعتقاد دارند.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: امروز با توجه به شرایط منطقه، امنیت تبدیل به یک آرمان شده است و امنیت جمهوری اسلامی با اتحاد مردم و تلاش و کوشش نیروهای امنیتی، نظام و انتظامی یک امنیت مثال‌زدنی بوده که موجب طمع دشمنان شده است و تا زمانی که ولایتمداری و اتحاد وجود داشته باشد، دشمنان آرزوی ناامنی را ایران اسلامی را به گور خواهند برد.

 

نگرش نیروی انتظامی «پیشگیری از جرائم» است

نوروزی با تأکید بر اینکه ویژگی اصلی نیروی انتظامی، مردمی بودن آن است، بیان کرد: تأکید سلسله‌مراتب و رویکرد نیروی انتظامی این است، فرماندهانی منسوب شوند که همگامی و همدلی با مردم داشته باشند، به همین دلیل رضایتمندی مردم در مأموریت‌ها شرطی اساسی در نیروی انتظامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: نگرش نیروی انتظامی در حوزه کنترل و پیشگیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و معتقدیم قبل از اینکه جرمی رخ بدهد باید پیشگیری داشته باشیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خراسان رضوی در حوزه پیشگیری در کشور سرآمد هستند، ولی باید پیشگیری بیشتری صورت بگرد تا جرمی اتفاق نیفتد.

 

نظام جمهوری اسلامی در حوزه امنیت با هیچ‌کس تعارف ندارد

نوروزی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در حوزه امنیت با هیچ‌کس تعارف ندارد، عنوان کرد: شاهد بودیم با پشتوانه مردمی و فرامین مقام معظم رهبری و نگاهی که به حوزه امنیت بود، کسانی که قصد یک حرکت کورکورانه را داشتند، از مردم و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی ما سیلی خوردند، بنابراین نباید اجازه داد نعمت امنیت در سراسر ایران اسلامی مخدوش شود.

 

وی بابیان اینکه تعامل با دستگاه‌های دیگر، مردم و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها باید در دستور کار فرماندهان انتظامی باشد، افزود: مردم، بزرگان، متدینین و تمامی عاشقان نظام اسلامی باید از خدمت گذاری فرماندهان انتظامی رضایت داشته باشند.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌ترین مؤلفه اقتدار ملی، وحدت ملی است و شیعه و سنی باهم برادرند و همه باهم مدافع ارزش‌های نظامی اسلامی هستند، بنابراین حاصل وحدت، امنیت و حاصل امنیت عزتمندی نظام اسلامی است.

 

نوروزی با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم هر تغییری باید همراه با تحول باشد، افزود: در بحث جابجایی فرماندهان، نگاهمان این است که با انتصاب فرماندهان جدید، شاهد تحولات باشیم.

 

لزوم حمایت از نیروی انتظامی در مناطق کمتر برخوردار

وی تصریح کرد: حمایت از نیروی انتظامی در مناطق کمتر برخوردار به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه و تجهیز کمک همه مردم و بزرگان را می‌طلبد و بدون بسیج ظرفیت‌ها، رسیدن به نقطه مطلوب ممکن نیست.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مردم ما امروز نعمت امنیت را به‌درستی درک کرده‌اند، بیان داشت: حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و عزت جمهوری اسلامی که مرهون شهدای عزیز ما بوده، وظیفه همه آحاد ملت است.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا تا سر حد نثار جانمان از این امنیت که متعلق به مردم است، پاسداری خواهیم کرد.

 

در پایان این مراسم سرهنگ پاسدار احمدعلی دماوندی به‌عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان سرخس معارفه و از خدمات و زحمات چهارساله فرمانده سابق انتظامی این شهرستان، سرهنگ محسن باقرزاده تقدیر شد.

انتهای پیام/