نگذاریم افرادی به خاطر منافعشان کشتی منابع طبیعی را در سرخس سوراخ کنند/ ریشه «ریزگردها» در سرخس شناسایی شود
نگذاریم افرادی به خاطر منافعشان کشتی منابع طبیعی را در سرخس سوراخ کنند/ ریشه «ریزگردها» در سرخس شناسایی شود
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: نگذاریم افرادی به خاطر منافعشان کشتی منابع طبیعی را در سرخس سوراخ کنند که گرفتار می‌شویم، همان‌ طور که اکنون گرفتار «ریزگردها» هستیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ که در حال برگزاری یوده، تو دهنی بزرگی به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی است؛ رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از آن است که ایران اسلامی که قدرتمندترین کشور منطقه است را تهدید کند.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: این رزمایش برای کشورهای عربی که دل به رژیم صهیونیستی بستند، پیامی دارد که باید بدانند اگر مورد خشم و غضب ایران قرار گرفتند، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آن‌ها را نجات بدهد‌.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه به معضل ریزگردها در شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: متاسفانه بحث ریزگردها مردم شهرستان سرخس را اذیت می‌کند؛ به جد از نماینده مردم سرخس در مجلس خواستیم تا پیگیر حل این معضل باشد و اگر این مشکل از سوی ترکمنستان است، با مسئولان این کشور نیز مذاکراتی داشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان باید اقدامات عاجلی را داشته باشند و ریشه ریزگردها شناسایی شود؛ سلامتی و منافع عمومی مردم از اشخاص مهم‌تر است؛ برخی از تپه‌ها زیر کشت رفتند که اگر طوفان شود، تبدیل به ریزگرد می‌شوند، این مراتع باید به مرتع برگردد و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به وظیفه خودشان عمل کنند‌.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: نگذاریم افرادی به خاطر منافعشان کشتی منابع طبیعی را در سرخس سوراخ کنند که گرفتار می‌شویم، همان طور که اکنون گرفتار ریزگردها هستیم.

امام جمعه سرخس گفت: کشاورز و دامدار ما نیز به موقع باید زکات مالش را بدهد و حریم الهی رعایت شود تا شاهد نزول باران باشیم؛ اگر گناه جامعه‌ای را فرا گیرد، تر و خشک با هم می‌سوزند؛ همگان باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به روز ثبت احوال بیان کرد: مردم سرخس ولادت‌ها در خود شهرستان ثبت کنند تا هم از لحاظ جمعیتی عقب نیفتیم و هم از امتیازات مناطق محروم بتوانند در آینده فرزندان ما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بر اثر تبلیغات دشمن در فضای مجازی تا چند سال آینده اسم اهل بیت علیهم‌السلام در نام‌ها گم می‌شود و این یک هشدار برای فرهنگ ما است؛ در روایت داریم تکرار اسم خوب و نام‌های همچون محمد، علی و فاطمه به خانه ما نور می‌دهد.

خطیب نماز جمعه سرخس افزود: دشمن اول ما را از نام اهل بیت و بعد از راهشان منحرف می‌کند؛ حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای فرزندش انتخاب کند.

امام جمعه سرخس در پایان با تقدیر از حضور پرشور مردم روستای سنگر در نماز جمعه این هفته و اقدامات فرهنگی مردم این روستا خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های قابل توجه مردم روستای سنگر، عشق به اهل بیت علیهم‌السلام است که در دل و قلبشان دارند؛ مردم و خیران باید تلاش کنند تا بیت العباس (ع) روستای سنگر به یک مجتمع بزرگ فرهنگی تبدیل شود.

انتهای پیام/