نهضت درختکاری برای مهار ریزگردها در سرخس راه‌اندازی شود
نهضت درختکاری برای مهار ریزگردها در سرخس راه‌اندازی شود
امام جمعه سرخس گفت: باید نهضت درختکاری در شهرستان سرخس راه‌اندازی شود تا از بحران ریزگردها راحت شویم؛ از دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواستیم تا با هرگونه تخریب اراضی برخورد و این اراضی به مرتع برگردد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار اظهار کرد: امام حسین (ع) صاحب جهاد تبیین اعظم بودند و در این راه مجاهدت کردند.

امام جمعه سرخس افزود: پاسداران ما در عرصه جهاد تبیین که وظیفه کنونی همگان است، باید از امام حسین علیه‌السلام الگو بگیرند؛ امام حسین علیه‌السلام تا آخرین لحظه حیات جهاد تبیین را ترک نکردند.

وی بیان کرد: امام سجاد علیه‌السلام هم با دو عنصر مهم دعا و تزرع و عنصر اشک که سلاح استراتژیک شیعه است و از بمب اتم قوی‌تر است به جهاد تبیین پرداختند.

حجت‌الاسلام بختیاری یبان کرد: هرکسی می‌خواهد در جهاد تبیین کم نیاورد باید زیر علم حضرت عباس علیه السلام قرار بگیرد؛ اگر می‌خواهیم در ولایت‌پذیری در اوج فتنه‌ها کم نیاوریم باید زیر علم ابوالفضل العباس علیه السلام برویم.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، رژیم آمریکا بحران‌ساز و بحران زیست است؛ اولا رژیم آمریکا تولدش با بحران و کشتار شروع شد؛ چقدر سرخپوستان و میلیون‌ها انسان را کشتند تا رژیم آمریکا شکل بگیرد و برای تثبیت خودشان هم دو جنگ جهانی راه انداختند و میلیون‌ها انسان باز کشته شدند و بعد از آن صدها بحران برای کشورهای دنیا به وجود آوردند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه توطئه اخیر آمریکا را هم در اوکراین شاهد هستیم، عنوان کرد: ریشه بحران در اوکراین، ریشه بحران‌سازی آمریکا است؛ هر موقع اوکراین از زیر بلیت آمریکای بحران‌ساز خارج شود، روی آرامش می‌گیرد.

وی گفت: عده‌ای که بحران اوکراین را محکوم می‌کنند، چرا جنایت‌های آمریکا در یمن، عراق، سوریه و افغانستان را محکوم نمی‌کنند؛ غده سرطانی آمریکا باید از بین برود.

حجت‌الاسلام بختیاری از اقدامات فرهنگی اهالی روستای شهیدپرور روستای گنبدلی سرخس در نماز جمعه این هفته شهرستان تقدیر کرد و افزود: روستای گنبدلی ورودی شهرستان سرخس است؛ باید تلاش شود این روستا که در مسیر پالایشگاه گاز و در مسیر جاده قرار دارد، آباد شده و سرسبز شود و هرکسی آمد رایحه خوشی به مشامش از این روستا برسد.

امام جمعه سرخس عنوان کرد: باید نهضت درختکاری در شهرستان راه‌اندازی شود تا از بحران ریزگردها راحت شویم؛ از دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواستیم تا با هرگونه تخریب اراضی برخورد شود و این اراضی به مراتع برگردد.

انتهای پیام/