نماز جمعه نشانه اسلامی بودن یک حکومت است
نماز جمعه نشانه اسلامی بودن یک حکومت است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نماز جمعه نشانه اسلامی بودن یک حکومت است، گفت: حضور هر هفته مؤمنان در نماز جمعه، پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی بوده و رسالت همگان است که به این نهاد ولایی کمک کنند تا در تمام کشور فعال بماند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ شب گذشته در جلسه هماهنگی گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: همان‌طور که نماز ستون دین و پرچم اسلام است، نماز جمعه نیز نشانه اسلامی بودن یک حکومت است.

 

وی افزود: آغاز رویش نماز جمعه پنجم مرداد بود و آیت‌الله طالقانی که به تعبیر حضرت امام (ره) ابوذر زمان و زبانش شمشیر مالک اشتر بود، به‌عنوان اولین امام‌جمعه کشور منصوب شدند.

 

ارژنگ در ادامه به اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: در روایات داریم که برای حضور در نماز جمعه، مردم باید بازار و معاملات را در روز جمعه رها کنند.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: نشانه نفاق است که به خاطر بی اهتمامی در شهر، عده‌ای در نماز جمعه شرکت نکنند و مؤمنان راستین نیستند کسانی که نماز جمعه را بدون عذر ترک می‌کنند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، نماز جمعه سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه‌جانبه به کشور است، اظهار داشت: نماز جمعه که قرارگاه فرهنگی هر شهر است باید تقویت شود و نهادهای فرهنگی بایستی فعالیتشان را با محوریت این نهاد هماهنگ و اجرایی کنند.

 

ارژنگ ادامه داد: قرارگاه فرهنگی و کسانی که با این قرارگاه همراه هستند، باید همیشه آماده‌به‌خدمت باشند.

 

امام‌جمعه سرخس با تأسی از کلام پیامبر مکرم اسلام که فرمودند، اهتمام به این اجتماع موجب رحمت می‌شود، اذعان کرد: حضور هر هفته مؤمنان، نخبگان و انسان‌های معتقد در نماز جمعه، پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی بوده و رسالت همگان است که به این نهاد ولایی کمک کنند تا در تمام کشور فعال بماند.

 

وی در پایان به حضور دوهزارنفری مردم سرخس در نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیاز به بصیرت افزایی و آگاه‌سازی دارد و نماز جمعه می‌تواند زمینه این آگاهی بخشی را فراهم کند.

انتهای پیام/