برگزاری نماز جمعه سرخس با رعایت نکات بهداشتی/ هیچ تعهدی برای ماندن سرخس در وضعیت سفید نیست
برگزاری نماز جمعه سرخس با رعایت نکات بهداشتی/ هیچ تعهدی برای ماندن سرخس در وضعیت سفید نیست
در جلسه هماهنگی ستاد نماز جمعه سرخس که به‌منظور برگزاری نماز جمعه فردا 2 خرداد در این شهرستان تشکیل شد، بر رعایت تمامی نکات بهداشتی در نماز جمعه تأکید و اعلام شد که وضعیت سفید در سرخس نسبی است و با عدم رعایت نکات بهداشتی دوباره امکان برگشت به وضعیت سابق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد نماز جمعه شهرستان سرخس برای برگزاری نماز جمعه فردا ۲ خرداد با رعایت تمامی نکات بهداشتی اظهار کرد: در بین پایگاه‌های نماز جمعه کل کشور برای فردا ۱۳ پایگاه در خراسان رضوی وضعیتشان سفید اعلام شده و می‌توانند نماز جمعه برگزار کنند که یکی از این پایگاه‌ها سرخس است.

امام‌جمعه سرخس بیان کرد: معلوم نیست وضعیت سفید در شهرستان سرخس تا کی ادامه داشته باشد و با عدم رعایت نکات بهداشتی هرلحظه امکان دارد، وضعیت شهرستان دوباره زرد و یا قرمز شود.

وضعیت سفید در سرخس نسبی است

وی با تقدیر از ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان و گروه‌های پزشکی و بهداشتی که باوجود کمبود امکانات ویروس کرونا را در شهرستان کنترل کردند، افزود: اکنون وضعیت شهرستان ما سفید است اما به این معنی نیست که نکات بهداشتی را کنار بگذاریم و فعالیت‌ها بدون رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه اعلام نتیجه قطعی وضعیت سفید شهرستان را شب گذشته از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گرفتیم، گفت: خطبه‌ها در نماز جمعه فردا کوتاه است و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی خواهد بود.

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر عدم شرکت بیماران و به‌ویژه بیماران  بدحال در نماز جمعه فردای سرخس تأکید کرد و افزود: برای نماز جمعه برادران اهل سنت نیز اطلاع‌رسانی‌ها لازم انجام شده که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.

وی عنوان کرد: مردم شریف شهرستان سرخس باید بدانند که وضعیت سفید شهرستان سرخس در بیماری کرونا نسبی است و با عدم رعایت نکات بهداشتی دوباره امکان برگشت به وضعیت سابق وجود دارد.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به روز جهانی قدس تأکید کرد: فردا در هنگامه نماز جمعه نمازگزاران شهرستان سرخس با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار خودشان را از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنند.

هیچ تعهدی برای ماندن سرخس در وضعیت سفید نیست

محمدرضا رجبی مقدم فرماندار سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: خدا را شاکریم که باهمت کمیته‌های هشت‌گانه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان سرخس و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت امروز شهرستان سرخس به وضعیت سفید رسیده است.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگ‌سازی و دعای مؤمنان قطعاً برای رسیدن به این وضعیت مؤثر بوده است، افزود: فعلاً فعالیت‌ها در شهرستان سرخس با رعایت نکات بهداشتی به‌مانند سابق برمی‌گردد، اما هیچ تعهدی برای ماندن در وضعیت سفید نیست و ممکن است با عدم رعایت نکات بهداشتی شهرستان دوباره به وضعیت‌های زرد و قرمز برگردد.

مردم با اعلام وضعیت سفید دستورالعمل‌های بهداشتی را کنار نگذارند

حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس در این جلسه با اشاره به اینکه تهدید علیه بهداشت در هر زمینه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، اظهار کرد: اعلام وضعیت سفید در شهرستان سرخس وضعیت به این معنی نیست که تعهدات قانونی و دستورالعمل‌های بهداشتی زیر پا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: وضعیت سفید به این معنی است که فعالیت‌ها همچون گذشته و البته با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام کرونایی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تأکید کرد: از مردم شریف شهرستان انتظار داریم با عمل به توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری و رعایت تمامی نکات بهداشتی اجازه موج‌سواری به ضدانقلاب و رسانه‌های معاند را ندهند.

موفقیت سرخس در رسیدن به وضعیت سفید نتیجه یک کار گروهی بود

دکتر حمیدرضا سالاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه موفقیت شهرستان سرخس در رسیدن به وضعیت سفید نتیجه یک کار گروهی بود، اظهار کرد: این موفقیت قطعاً یک حالت شکنندگی دارد و با یک غفلت ممکن است به یک هفته قبل برگردیم و وضعیت شهرستان دوباره زرد و یا قرمز شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس