نصب دوربین با هدف رصد و پایش در آردخانه نانوایی‌های سرخس
نصب دوربین با هدف رصد و پایش در آردخانه نانوایی‌های سرخس
اکبری گفت: مقرر شد تا نانوایی‌ها در آرد خانه و نانوایی دوربین نصب کنند و ثبت نام انبار آرد در سیستم جامع انبارها و مدیریت سهمیه و ایجاد کارگروه و گشت مشترک بازدید از نانوایی‌ها به منظور رصد و پایش و جلوگیری از فروش آرد و پخت با کیفیت انجام شود.

علی اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نقش و جایگاه نان در سبد غذایی خانواده‌ها، عملکرد درست سیستم حمل و توزیع آرد یارانه‌ای، نیمه یارانه‌ای و خام‌پزی را در چرخه تولید نان بسیار موثر دانست و گفت: متولیان این امر باید  تلاش و کوشش بسیاری داشته باشند  تا نان با کیفیت که قوت اصلی مردم است به دست آنها برسد و هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نیست.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها با رعایت بهداشت در برابر شیوع ویروس کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند، افزود: جلسه ساماندهی گندم، آرد و نان سرخس با هدف ارتقاء کیفیت، ساماندهی واحدهای نانوایی و بررسی مشکلات آرد شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان و سایر روسای ادارات و نهادها  برگزار شد.

اکبری تصریح کرد: نظارت دقیق و کارشناسانه بر کارکرد نانوایی‌ها، نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز منطقه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به پیشگیری از بیماری کرونا از الزامات مهم شهرستان است که باید از سوی دستگاه‌های متولی مورد پیگیری قرار گیرد.

دبیر کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان سرخس بیان کرد: متاسفانه نظام مدیریت پخت سهمیه توسط نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای و خرید بیشتر از سهمیه آرد به صورت آزاد که متاسفانه توسط دلالان گران شده باعث ایجاد صف در مقابل نانوایی‌ها شده است.

وی با تشکر از همه دغدغه‌مندان این حوزه، درباره مهمترین مصوبات این کارگروه گفت: مقرر شد تا نانوایی‌ها در آرد خانه و نانوایی دوربین نصب کنند و ثبت نام انبار آرد در سیستم جامع انبارها و مدیریت سهمیه و ایجاد کارگروه و گشت مشترک بازدید از نانوایی‌ها به منظور رصد و پایش و جلوگیری از فروش آرد و پخت با کیفیت انجام شود.

اکبری افزود: فروش نان در نانوایی‌ها فقط با کارت خوان، پیگیری افزایش سهمیه شهرستان، پیگیری افزایش ۱۵ درصدی نان با توجه به اختیارات استانداران نظر به افزایش قیمت عامل‌های تولید نان، صدور کارت برای خانواده‌های روستاهای دارای آرد خام و نظارت بر نظام توزیع آرد، توزیع سهمیه نانوایان متخلف بین نانوایان همجوار و تلاش برای پخت تمام سهمیه و برگزاری جلسه با نانوایان و توضیح شرایط حال حاضر کشور به دلیل حساسیت موضوع از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

انتهای پیام/