نخستین کاندیدای برجسته سرخس در دوره اول مجلس شورای اسلامی
نخستین کاندیدای برجسته سرخس در دوره اول مجلس شورای اسلامی
نخستین کاندیدای برجسته از میان سرخسی‌ها در دوره اول مجلس شورای اسلامی دکتر منصور دوستکام فرزند شادروان حاج علی‌اصغر دوستکام، مالک بخشی از اراضی شیرتپه بوده است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، نخستین کاندیدای برجسته از میان سرخسی‌ها در دوره اول مجلس شورای اسلامی دکتر منصور دوستکام فرزند شادروان حاج علی‌اصغر دوستکام، مالک بخشی از اراضی شیرتپه بوده است.

 

وی که دارای درجه دکتری در اقتصاد از دانشگاه سوربن بود پس از سال‌ها اقامت در پاریس در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ شمسی به ایران بازگشت و به دلیل سابقه دوستی که با ابوالحسن بنی‌صدر داشت در حلقه یاران و مشاوران وی قرار گرفت.

 

دکتر دوستکام و هایده جلالی در سال ۱۳۵۸ شمسی کتابی روانه بازار کردند که دربردارنده مجموعه مصاحبه‌های امام خمینی (ره) در پاریس بود و در همان سال به چاپ سوم رسید.

 

در عرصه فعالیت سیاسی بخت با دکتر دوستکام یار نبود چراکه پس از بازماندن از ورود به مجلس شورای اسلامی، همزمان با تلاطمات سیاسی سال ۱۳۶۰ شمسی و برکناری ابوالحسن بنی‌صدر از ریاست جمهوری اسلامی ایران، او نیز مجبور به مهاجرت دوباره به فرانسه شد و هم‌اکنون نیز در این کشور زندگی می‌کند.

 

در ادامه نمونه‌ای از تراکت‌های تبلیغاتی مربوط به انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی در سرخس را مشاهده می‌کنید؛ تراکت زیر مربوط به آقای صمد(حسن) رسولخانی است.

دوره اول مجلس شورای اسلامی-2

علی اصغر نامی- جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی

انتهای پیام/