نخستین مورد «اُمیکرون» در سرخس شناسایی شد
نخستین مورد «اُمیکرون» در سرخس شناسایی شد
نادری گفت: نخستین مورد رسمی ابتلا به کرونای «اُمیکرون» در شهرستان سرخس تأیید و شناسایی شد.

علی اکبر نادری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: نخستین مورد رسمی ابتلا به کرونای «اُمیکرون» در شهرستان سرخس تأیید و شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه کرونای اُمیکرون با سرعت بسیار بالایی سرایت می‌کند، افزود: طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی افراد بالای ۱۸سال که سه ماه از دریافت نوبت دوم آن‌ها گذشته است، بایستی هرچه سریع‌تر برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

نادری بیان کرد: با تزریق دز سوم واکسن و استفاده از ماسک می‌توانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم، بنابراین از همشهریان سرخسی درخواست داریم با توجه به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در چند روز اخیر و شروع پیک ششم بیماری به منظور محافظت از خود و خانواده‌ هرچه سریع‌تر برای تزریق دز دوم و سوم واکسن کرونا به مراکز تزریق واکسن در شهر و روستا مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نوبت اول ۹۳٫۷۷، در نوبت دوم ۸۵٫۸۲ درصد و در نوبت سوم ۲۰٫۱۸ درصد از جمعیت مشمول این شهرستان نسبت به دریافت واکسن اقدام کردند که برای بالا بردن ایمنی جامعه در برابر بیماری اُمیکرون درصد واکسیناسیون باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی تصریح کرد: در تعدادی از روستاها مانند قوش عظیم، قوش سربزی، چاله زرد، کلاته خداداد، شوراب سفلی و صدر آباد متاسفانه درصد نوبت سوم به کمتر از ۱۰درصد می‌رسد.

نادری در پایان گفت: نخستین رزمایش واکسیناسیون کرونا با شرکت حداکثری نیروهای بهداشتی در آذرماه در شهر سرخس انجام شد که در این رزمایش همکاران ما به درب منازل مراجعه و واکسیناسیون را انجام دادند؛ تعداد ۷۳۲ تزریق واکسن در این رزمایش انجام شد که کمک زیادی به بالا بردن شاخص واکسیناسیون شهری کرد.

انتهای پیام/