بومی سازی دانش گازرسانی در کشور/ مهم‌ترین برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۵ توسعه گازرسانی است
بومی سازی دانش گازرسانی در کشور/ مهم‌ترین برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۵ توسعه گازرسانی است
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: مهم‌ترین برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال 95 توسعه گازرسانی است.

عبدالحسین ثمری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: شرکت ملی گاز ایران با سیاستی که وزارت نفت دارد و قانونی که در تبصره بودجه در دو سال گذشته آمده است، برای روستاها برنامه‌های اجرایی زیادی تدوین کرده است.

 

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران افزود: یکی از وظایف اصلی مدیران عامل در کشور گازرسانی به روستاها است که در سال گذشته نیز ۲۴۰ نماینده مجلس از شرکت ملی گاز ایران برای این دستاورد قدردانی کردند.

 

وی درباره بومی‌سازی صنعت گاز کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اثرات توسعه گازرسانی همان «اقتصاد مقاومتی» است؛ وقتی ما گاز را جانشین فرآورده می‌کنیم و با ارزش‌افزوده‌ای که به دست می‌آید، این همان اقتصاد مقاومتی است.

 

ثمری ادامه داد: دانش گازرسانی در کشور بومی‌شده و هیچ دانش و تکنیک خارجی در آن نقش ندارند و توسط شرکت‌های بومی و قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، توسعه گازرسانی را به‌صورت صد در صد بومی انجام می هیم.

 

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران درباره تولید گاز کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته با احتساب واردات، تولید گاز در کشور و مصرف آن، ۲۲۰ میلیارد مترمکعب تولید گاز داشته‌ایم.

 

وی بیان داشت: سال گذشته ما کمترین چالش و دغدغه را در تأمین گاز بخش‌های مختلف کشور داشتیم و حتی در آذرماه که سرمایی فراگیر را در کشور شاهد بودیم، هیچ وقفه‌ای در تأمین گاز به وجود نیامد.

 

ثمری گفت: جمهوری اسلامی ایران ازنظر منابع گازی رتبه اول دنیا را دارد و در حوزه تولید نیز جایگاه سوم دنیا را بعد از روسیه و آمریکا داریم.

 

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران درباره برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال جدید اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه شرکت ملی گاز ایران در سال ۹۵ توسعه گازرسانی است.

 

وی توسعه تأمین نیازهای اقلام مصرفی با مشارکت بخش خصوصی و صنعت بومی را از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/