جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
پ
  • شناسه : 44968
  • 31 خرداد 1401 - 12:07
  • ۰ دیدگاه
سرپرست فرمانداری سرخس:

مقابله با ریزگردها در سرخس به صورت روستامحور انجام شود/ دستگاه‌های اجرایی موظف به شرکت در جلسات مقابله با ریزگردها هستند

مقابله با ریزگردها در سرخس به صورت روستامحور انجام شود/ دستگاه‌های اجرایی موظف به شرکت در جلسات مقابله با ریزگردها هستند
مقابله با ریزگردها در سرخس به صورت روستامحور انجام شود/ دستگاه‌های اجرایی موظف به شرکت در جلسات مقابله با ریزگردها هستند
نوری‌زاده با تاکید بر حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخس در جلسات مربوط به مقابله با ریزگردها، گفت: مقابله با ریزگردها باید به صورت روستامحور و با همکاری مردم و بسیج انجام شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان سرخس که در محل دادگستری شهرستان سرخس برگزار شد، گفت: در حوزه ریزگردها مشکلات زیادی داریم و آنچه الان وجود دارد نتیجه عملکرد مسئولان طی چندین سال است.

سرپرست فرمانداری سرخس با بیان اینکه ۳۱ نقطه بستر ایجاد گرد و خاک در استان خراسان رضوی داریم که ۳ نقطه آن در سرخس است، اظهار کرد: به دلیل وجود کوه‌های متعدد در اطراف سرخس گرد و خاک‌های استانی به سرخس نرسیده است وگرنه گرد و خاک‌های استانی هم به این ۳ نقطه شهرستان اضافه می‌شد.

وی با بیان اینکه مطالعاتی درباره کانون‌های گرد‌ و خاک سرخس انجام شده است، گفت: سه سازمان تعیین شدند تا در سه منطقه اقدام به کاشت درخت و پوشش گیاهی کنند که بر این اساس در منطقه صمد آباد ۲۵۰ هکتار توسط آستان قدس رضوی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در منطقه خانگیران ۲۹۷ هکتار توسط وزارت نفت و در منطقه چاله‌زرد و آبمال نیز ۲۰۰ هکتار توسط منابع طبیعی کشت می‌شود که البته ۱۰۰ هکتار توسط منابع طبیعی کشت شده است.

نوری‌زاده عنوان کرد: برای اجرای مصوبات، در اردیبهشت ماه با نماینده وزیر نفت جلسه داشتیم و مبلغ ۷۰ میلیارد تومان طی یک بازه ۵ ساله توسط وزارت نفت از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای مقابله با ریزگردها تخصیص پیدا می‌کند.

سرپرست فرمانداری سرخس با بیان اینکه تخصیص این بودجه به اداره‌کل منابع طبیعی خراسان رضوی توصیه نمی‌کنم، گفت: در مقطعی خود متولیان منابع طبیعی به تخریب منابع طبیعی اقدام کردند؛ ما پیشنهاد می‌کنیم اجرای مقابله با ریزگردها به صورت روستامحور با همکاری مردم و بسیج انجام شود زیرا نقش مردم می‌تواند در کاشت و نگهداری موثر باشد.

وی اظهار کرد: در این طرح افراد بیکار مشخص می‌شوند و اجرای این کار به مردم داده شود که البته در قبال این اقدام هزینه‌ای پرداخت می‌شود.

نوری‌زاده عنوان کرد: دبیری جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در سطح استان به اداره کل راه و شهرسازی است اما متاسفانه در شهرستان اداره راه و شهرسازی نداریم.

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: اگر دستگاه اجرایی در حوزه مقابله با ریزگردها ضعفی داشته باشد قابل چشم‌پوشی نیست و با توجه به کمبودها در حوزه منابع آب شرایط به شدت حساس است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به شرکت در جلسات مربوط به مقابله با ریزگردها هستند.

انتهای پیام/ع

مقابله با «ریزگردها» در سرخس باید تسریع شود/ سلامت مردم، خط قرمز دستگاه قضایی 09 اسفند 1400

مقابله با «ریزگردها» در سرخس باید تسریع شود/ سلامت مردم، خط قرمز دستگاه قضایی

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری سرخس با تاکید بر اینکه مقابله با «ریزگردها» در شهرستان سرخس باید تسریع شود، گفت: تا یکماه آینده نتیجه اقدامات دستگاه‌های متولی که برای مقابله با ریزگردها تامین اعتبار شدند را به مردم شهرستان اعلام می‌کنیم که چه اقداماتی در این زمینه داشتند و در این راستا حق عمومی باید احیا شود.

تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در سرخس 02 آذر 1398
رئیس دادگستری سرخس به نسیم سرخس خبر داد:

تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در سرخس

رئیس دادگستری شهرستان سرخس از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهرستان خبر داد.

ارجاع ۵۰ پرونده به اولین دفتر «مصلحان قضایی» در سرخس/ بیشترین دغدغه ما در بحث «احقاق حقوق عامه» مربوط به مسائل شهری است 04 تیر 1397

ارجاع ۵۰ پرونده به اولین دفتر «مصلحان قضایی» در سرخس/ بیشترین دغدغه ما در بحث «احقاق حقوق عامه» مربوط به مسائل شهری است

رئیس دادگستری شهرستان سرخس با اشاره به ارجاع 50 پرونده به اولین دفتر مصلحان قضایی در سرخس از زمان راه‌اندازی این دفتر گفت: با رایزنی‌هایی که با نخبگان و متنفذین اهل سنت داشتیم، تلاش داریم تا دفتر شماره 2 مصلحان قضایی در شهرستان را برای جامعه محترم اهل سنت ایجاد کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.