معضل ریزگردها جان مردم را در سرخس به خطر انداخته است/ ستاد بحران ریزگردها شکل بگیرد
معضل ریزگردها جان مردم را در سرخس به خطر انداخته است/ ستاد بحران ریزگردها شکل بگیرد
امام جمعه سرخس گفت: معضل ریزگردها جان مردم را امروز در شهرستان سرخس به خطر انداخته است؛ ستاد بحران ریزگردها باید در سرخس شکل بگیرد و به مردم گزارش اقدامات بدهد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که امیدآفرینی و ابعاد سه گانه آن را تبیین کردند، اظهار کرد: دو ابزار مهم امام راحل داشتند که ایمان و امید بود و سه تحول با این دو ابزار به‌وجود آوردند.

امام جمعه سرخس افزود: با ایمان و امید انسان‌ها حول شخصیت مذهبی ولی فقیه با باورهای قوی قرار می‌گیرند و هیچ سختی و فشاری آن‌‌ها را در مسیر ناامید نمی‌کند.

وی بیان کرد: تا ایمان و امید در جامعه موج بزند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ امید سه ضلع امنیت، کارآمدی و اعتمادسازی دارد و دو کلیدواژه عمل و رسانه امید را تبیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: اگر وعده‌ای عملی شده باید بیان و رسانه‌ای شود؛ ایران اسلامی پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته که آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی را نگران کرده است.

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به رونمایی موشک ‌هایپرسونیک فتاح تصریح کرد: موشک فتاح بازدارندگی منطقه‌ای دارد و ایران را از موضع دفاعی صفر به تهاجمی تبدیل کرد؛ جهان امروز مبهوت رونمایی موشک فتاح است؛ پیامد این موشک این را نشان می‌دهد که ایران از حالت دفاعی خارج شده و می‌تواند در اوج بعد مسافتی جواب کشور خائن را بدهد.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: پیام رونمایی از این موشک در وجدان کاری و امید و ایمان است؛ تسلیم محض ولایت بودن و امید و ایمان به خدا پیام موشک فتاح است.

حجت‌الاسلام بختیاری اضافه کرد: اگر مسئولان اقتصادی هم به پیام ساخت و رونمایی موشک فتاح توجه کنند که همان امید و ایمان به خدا و تسلیم محض ولایت بودن است، قطعا پیچ‌های اقتصاد کشور هم سفت می‌شود.

وی در ادامه به معضل ریزگردهای شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: موضوع ریزگردها از سوی مسئولان جدی گرفته شود؛ ریزگردها جان مردم را امروز در شهرستان سرخس به خطر انداخته است؛ باید ستاد بحران به‌موقع شکل بگیرد و اساسی و ریشه‌ای این معضل پیگیری شود.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: ستاد بحران ریزگردها در شهرستان باید شکل بگیرد و به مردم گزارش اقدامات بدهد.

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه به لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نظر تخصصی فراجا برای لایحه عفاف و حجاب باید گرفته شود؛ این لایحه جوری نباشد که قبح شکسته شود.

وی بیان کرد: حریم خصوصی در خانه است و نه در جامعه؛ نقص‌های لایحه عفاف و حجاب باید اصلاح شود و جریمه‌ها بازدارنده باشد و محرومیت از خدمات اجتماعی اتفاق بیفتد؛ باید با جرم کشف حجاب برخورد قاطعانه شود؛ خواست مردم این است که با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی مبارزه قاطعانه و هوشمندانه داشته باشیم.

انتهای پیام/