معدن زغال سنگ آق دربند سرخس بازگشایی شد
معدن زغال سنگ آق دربند سرخس بازگشایی شد
اکبری گفت: معدن زغال سنگ آق دربند سرخس که پس از حادثه شهریور پارسال و به منظور ایمن‌سازی پلمب شده بود، از روز گذشته رسما بازگشایی شد.

علی اکبر اکبری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: معدن زغال سنگ آق دربند سرخس پس از حادثه شهریور پارسال و به منظور ایمن‌سازی پلمب شد.

وی افزود: با پیگیری ویژه دادستان عمومی و انقلاب سرخس و اداره صمت شهرستان و بازرسی‌هایی که از سوی امور معادن سازمان صمت استان و مراجع مربوطه صورت گرفت، در نهایت ایمن‌سازی تایید و با دستور سرپرست سازمان صمت استان پلمب معدن از روز گذشته رسما بازگشایی و معدن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس تصریح کرد: از نظر سازمان صمت خراسان رضوی ایمن‌سازی معدن انجام شده و مشکلی برای بهره‌برداری نیست، ضمن اینکه گزارش ایمن‌سازی به مراجع مربوطه ارسال شده است.

معدن زغال سنگ آق دربند سرخس تنها واحد معدنی تولیدکننده کک در خراسان رضوی است که علاوه بر اکتشاف و استخراج، دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود ۸ هزار تن کک تولید می‌کند؛ ۳۱ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

در حال حاضر در این معدن ۸۶ کارگر مشغول به کار هستند که در یکسال گذشته و تا رفع نواقص ایمنی معدن از بیمه بیکاری استفاده کردند.

چهارشنبه ۵ شهریورماه ۹۹ بود که بر اثر انفجار و در حین استخراج زغال‌سنگ در معدن آق دربند سرخس حادثه‌ای تلخ رقم خورد؛ در این حادثه دو کارگر معدن که هر دو متخصص انفجار بودند، متأسفانه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/