مطالبه مردم برخورد جدی و قاطع با افراد نشانه‌دار در ناآرامی‌های اخیر تهران است
مطالبه مردم برخورد جدی و قاطع با افراد نشانه‌دار در ناآرامی‌های اخیر تهران است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه مطالبه مردم برخورد جدی و قاطع با افراد نشانه‌دار در ناآرامی‌های اخیر تهران است، گفت: خجالت‌آور است در قواره نماینده مجلس، یکی از نمایندگان که آدم شک می‌کند نماینده مردم است، مطرح کند که باید حقوق شهروندی در مورد راننده اتوبوس قاتل و جانی که چند نفر را زیر گرفته رعایت شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل و اذنابشان به‌زودی در باتلاق خاورمیانه غرق خواهند شد، اظهار کرد: همان‌طور که فرعون در آن دریای مواج که به دست خودش درست کرده بود غرق شد، آمریکا و اسرائیل و اذنابشان در باتلاقی که به دست خودشان در منطقه خاورمیانه و به‌خصوص افغانستان و عراق و سوریه و یمن درست کردند، به‌زودی در این باتلاق غرق می‌شوند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر خیابان پاسداران تهران و تسلیت شهادت تنی چند از نیروهای سرافراز انتظامی و بسیج در این ناآرامی‌ها تصریح کرد: سرنخ این ناآرامی‌ها به دشمنانی برمی‌گردد که از انقلاب اسلامی کینه به دل دارند؛ دشمنانی که منتظرند این ناآرامی‌ها به وجود آید و عده‌ای نادان را تحریک کنند تا چند نفر از عزیزان ما مظلومانه جانشان گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه نباید خویشتن‌داری و مماشات به‌گونه‌ای باشد که جان مردم گرفته شود، افزود: مطالبه مردم برخورد جدی و قاطع و باصلابت و با دست محکم با افراد نشانه‌دار در ناآرامی‌های اخیر است و در اسرع وقت باید در مکانی که این جنایت را کردند، به مجازاتشان یعنی اعدام برسند.

 

وی اظهار داشت: همین کسانی که عربده حقوق بشری آن‌ها گوش فلک را کر کرده است، اگر در کشورهای آن‌ها چنین موضوعی باشد که بزه‌کاری را بگیرند و عده‌ای بخواهند او را رهایی ببخشند از چنگال پلیس، آن‌ها را به رگبار می‌بندند، اما در کشور ما حتماً باید این‌قدر خویشتن‌داری شود تا حدی که چند نفر از جوانان ما خونشان به کف خیابان ریخته شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نباید جانب کسانی را که ناآرامی‌های اخیر را در تهران به وجود آوردند گرفت، اظهار داشت: خجالت‌آور است در قواره نماینده مجلس، یکی از این نمایندگان مجلس که آدم شک می‌کند که نماینده مردم است، مطرح می‌کند که باید حقوق شهروندی را در مورد راننده اتوبوسی که چند نفر را زیر گرفته رعایت شود، یعنی عزیزان ما که صبورانه در این ناآرامی‌ها مقاومت کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند، نماینده مردم مطرح کند که حقوق شهروندی را در مقابل این قاتل و جانی رعایت بکنید.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: زیبنده کشوری که منطقه را از لوس وجود گروهک‌های داعشی و قاتل و جانی پاک و امن کرده نیست که در کشور خودش صبر کند تا عده‌ای اولتیماتوم بدهند و در پی آن اتفاقی ناگوار رقم بخورد.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی که فرمودند، «اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است»، عنوان کرد: عده‌ای امروز تلاش می‌کنند که ارزش‌های گذشته را دوباره به ارزش تبدیل کنند، یعنی ارزش‌های طاغوتی را احیا و به ارزش‌های اصیل اسلامی پشت پا بزنند.

 

وی اظهار داشت: جلوگیری از امربه‌معروف و نهی از منکر، ترویج دروغ و دروغ‌پردازی، توسعه سرمایه‌داری و وابستگی به خارج ازجمله ابزارهایی است که عده‌ای برای «ارتجاع» از آن استفاده می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس سرمنشأ ارتجاع را دنیاطلبی عنوان کرد و افزود: امروز اگر در جامعه‌ای ارتجاع رخ داد، جامعه به قهقرا برمی‌گردد و نتیجه آن فاجعه‌ای مانند خانه‌نشینی حضرت علی ابن ابیطالب علیه‌السلام می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه با تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز در بلندمدت به نتیجه می‌رسد، مسئله تعلیم و تربیت است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید در گفتمان معلمان ما باشد، افزود: هدف و خط اساسی دشمن نفوذ به باورها و تغییر رفتارها است و یکی از مهم‌ترین درگاه‌های نفوذ دشمن آموزش‌وپرورش است، یعنی با نفوذ کسانی را پرورش می‌دهند که گرفتار وابستگی شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود که دشمن در دانش‌آموز و کلاس درس و کتاب درسی ما نفوذ نکند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز آموزش‌وپرورش تربیت و پرورش دانش‌آموزان دشمن‌شناس و انقلابی است.

انتهای پیام/