مصائب مردم سرخس برای تردد به مشهد در ایام کرونایی
مصائب مردم سرخس برای تردد به مشهد در ایام کرونایی
در روزهای اخیر با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای خودروهای شخصی از مبدا سرخس به مشهد، بسیاری از شهروندان سرخسی با مشکل تردد مواجه شدند و گلایه‌هایی را در این زمینه دارند؛ از محدودیت‌های حمل‌ونقل عمومی تا مجوزهایی که منجر به جریمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در روزهای اخیر با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای خودروهای شخصی از مبدا سرخس به مشهد، بسیاری از شهروندان سرخسی با مشکل تردد مواجه شدند و گلایه‌هایی را در این زمینه در فضای مجازی منتشر کردند.

سیدجواد احمدی، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در حال حاضر تردد تاکسی‌های زرد رنگ دارای پلاک عمومی با حرف «ع» در مسیرهای جاده‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا، تاکسی‌های زرد عمومی به جای چهار مسافر بایستی سه مسافر سوار کنند و کرایه نفر چهارم بین سه مسافر تقسیم می‌شود؛ هم‌اکنون نرخ مصوب کرایه برای صندلی جلو ۳۸ هزار تومان و برای صندلی عقب ۳۵ هزار تومان است.

شهروندان تخلفات مسافربرهای شخصی را گزارش کنند

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس اضافه کرد: این نرخ مصوب در شرایط عادی است و در شرایط کرونایی کرایه نفر چهارم بین سه مسافر تقسیم و به مبلغ مصوب اضافه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس با اشاره به گلایه‌ها و شکایت‌های مردمی درباره نرخ کرایه سرخس- مشهد تصریح کرد: اگر این شکایت‌ها مربوط به مسافربرهای عمومی باشد، مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۴۵۲۲۵۸۱ و یا شماره ۱۴۱ گزارش تخلف را به این اداره برای رسیدگی اعلام کنند.

به گزارش نسیم سرخس، برخی از مسافربرهای عمومی با سوءاستفاده از این شرایط، مبالغی از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای یک مسافر تعیین کردند و یا در مواردی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به سوار کردن چهار مسافر می‌کنند، در حالی که باید سه مسافر، یک نفر در صندلی جلو و دو نفر در صندلی عقب سوار کنند.

از طرفی ممنوعیت تردد برای خودروهای شخصی که طبق اعلام و اطلاعیه پلیس راه سرخس تا یک‌ماه آینده ادامه دارد، شهروندان را برای استفاده از قطار مسافری سوق داده که این مسئله نیز مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است که از جمله این مشکلات استفاده بیش از ۵۰ درصدی از ظرفیت قطار و نقض محدودیت‌های کرونایی است.

با توجه به لزوم رعایت فاصله‌‎گذاری اجتماعی، قطار مسافری نیز عملا باید با ۵۰ درصد ظرفیت اقدام به جابه‌جایی مسافر در هر رام داشته باشد که لازم است برای رفع این محدودیت‌ها واگن‌های قطار افزایش یابد تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسافران بیشتری نیازهای ضروری خود را با سفر به مشهد رفع کنند.

فعلا لغو محدودیت تردد نداریم

مهدی اردونی دوستی، معاون فرماندار سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: ابلاغ جدیدی برای لغو محدویت‌های تردد از سوی ستاد کرونا نداشتیم و با توجه به نارنجی بودن سرخس و مشهد، محدودیت تردد در این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهروندانی که قصد تردد در محور سرخس- مشهد را دارند، تا اطلاع ثانوی فقط می‌توانند با دریافت مجوز از شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری اقدام به تردد کنند.

معاون فرماندار سرخس بیان کرد: با توجه به تقاضای زیاد شهروندان برای تردد به مشهد در برخی روزها تا ۲۰۰ مجوز تردد هم صادر شده است.

اردونی دوستی در پایان گفت: هر چند با صدور مجوز شهروندان در مسیر جاده مشکلی برای تردد ندارند، اما امکان دارد از طریق دوربین‌ها جریمه برای آن‌ها اعمال شود.

انتهای پیام/