مشکل کوره‌های آجرپزی سرخس با نرخ‌نامه و قوانین جدید حل شد/ قیمت هر تن آجر ۱۳۵ هزار تومان
مشکل کوره‌های آجرپزی سرخس با نرخ‌نامه و قوانین جدید حل شد/ قیمت هر تن آجر ۱۳۵ هزار تومان
با پیگیری‌های نسیم سرخس بالاخره مشکلات مرتبط با کوره‌های آجرپزی سرخس با تصویب نرخ‌نامه و قوانین جدید درباره این کوره‌ها حل شد و قیمت هر تن آجر با احتساب سود قانونی و مالیات بر ارزش افزوده 135 هزار تومان تعیین شد.

علی‌اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حل مشکلات کوره‌های آجرپزی سرخس اظهار کرد: سال گذشته نرخ هر تن آجر در این شهرستان ۱۰۵ هزار تومان بود که بر اساس تصمیمی که در ۱۳ اردیبهشت امسال گرفته شد، این نرخ با افزایش ۱۵ هزار تومانی به ۱۲۰ هزار تومان رسید.

رئیس اداره صمت سرخس با اشاره به اعتراض واحدهای تولید آجر نسبت به این نرخ‌گذاری و همچنین احتمال تعطیلی و بیکاری کارگران این کوره‌ها بیان کرد: با توجه به پیگیری رسانه‌ای این موضوع توسط پایگاه خبری نسیم سرخس و انتشار گزارشی با عنوان «کارگران کوره‌های آجرپزی سرخس در آستانه بیکاری»، برای اینکه تولیدکننده و مصرف‌کننده دچار ضرر نشوند، برای بار دوم موضوع نرخ‌گذاری آجر در جلسه کمیسیون نظارت و تنظیم بازار شهرستان در تاریخ ۹ مرداد ۹۹ برگزار شد.

وی عنوان کرد: طبق بررسی و آنالیزی که داشتیم نظر ما این بود که نباید نرخ جدیدی برای آجر اعلام شود، اما با توجه اینکه در سال‌های گذشته بررسی و کار کارشناسی دقیقی برای نرخ‌گذاری آجر در شهرستان صورت نگرفته، در نهایت جلسه ۹ مرداد با حضور متصدیان کوره‌های آجرپزی برگزار و نرخ جدید آجر ابلاغ شد.

اکبری تصریح کرد: در این جلسه پس از بررسی موضوع و کار کارشناسی مقرر شد، از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۹ با احتساب درصد سود قانونی و مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده، هر تن آجر زیر نوار ۱۳۵ هزار تومان به فروش برسد.

رئیس اداره صمت سرخس تصریح کرد:  بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت و تنظیم بازار، کوره داران موظف شدند در هنگام فروش نسبت به ارائه برگ خرید و قبض باسکول و نصب نرخ نامه جدید در محل کوره و دفاتر فروش و همچنین فعال‌سازی دفاتر فروش اقدام کنند، ضمن اینکه اتحادیه نیز نسبت به تهیه نرخ نامه یکسان اقدام خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اعلام و ابلاغ نرخ نامه جدید و تصمیمات کارشناسی کمیسیون نظارت و تنظیم بازار شهرستان، چهار کوره آجرپزی دوباره فعال و ۵۰ کارگر شاغل در این کوره‌ها به کار برگشتند.

انتهای پیام/