مسلمانان عظمت شعار قرآنی «امت واحد و پرهیز از تفرقه» را درک کنند/ اهل سنت آمریکایی و تشیع انگلیسی هر دو عامل استکبار هستند
مسلمانان عظمت شعار قرآنی «امت واحد و پرهیز از تفرقه» را درک کنند/ اهل سنت آمریکایی و تشیع انگلیسی هر دو عامل استکبار هستند
مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) سرخس گفت: مسلمانان باید با آگاهی به اهمیت شعار قرآنی «امت واحد و پرهیز از تفرقه» پی ببرند و عظمت آن را درک کنند و تفرقه‌ها را از میان بردارند.

حجت‌الاسلام امیر قادری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: از سفارش‌هایی که قرآن و سنت همواره بر اهمیت آن تأکید دارد، حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس افزود: نخستین منادی وحدت و امت واحده شدن قرآن کریم است که می‌فرماید، «انَّ هذِهِ أُمَّتُکمْ أُمَّهً واحِدَهً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ»، این دین شما و این امت شماست و من پروردگار شمایم، پس مرا بپرستید و چنانکه درجایی دیگر، «وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً واحِدَهً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ»، با همین تعبیر آغاز می‌کند و می‌خواهد که با رعایت یکپارچگی فراگیر اسلامی تقوا داشته باشند و کاری نکنند که این یگانگی دچار خلل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با آگاهی به اهمیت شعار قرآنی «امت واحد و پرهیز از تفرقه» پی ببرند و عظمت آن را درک کنند و تفرقه‌ها را از میان بردارند و نابود سازند.

 

قادری اظهار داشت: هر حرکتی که به دوگانگی و تفرقه مسلمانان بینجامد، حرکتی مطابق خواسته دشمنان و برخلاف دعوت قرآن است.

 

مدیر حوزه علمیه امام رضا علیه‌السلام سرخس بابیان اینکه استکبار همواره در تلاش است که به فرقه‌گرایی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان دامن بزند، افزود: اهل سنت آمریکایی (وهابیت) و تشیع انگلیسی (فرقه شیرازی‌ها) هر دو عامل استکبار و مانع وحدت امت اسلامی بوده و به دنبال افزایش اختلاف شیعه و سنی هستند.

 

وی عنوان کرد: استکبار تا زمانی که به هدف خود نرسد از پای نمی‌نشیند و این وحدت مسلمانان قطعاً این نقشه را نیز بی‌نتیجه خواهد گذاشت.

 

قادری اتحاد و همدلی را رمز موفقیت و پیروزی جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای خنثی کردن جنایات استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا، اسرائیل و شجره خبیثه آل سعود و برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به وحدت و انسجام میان مسلمانان و تبعیت از ولی‌فقیه است که حضرت آقا بارها فرمودند، داروی اصلی برای امروز دنیای اسلام«اتحاد» است.

انتهای پیام/