مسئولان گرفتار مکر آمریکایی‌ها نشوند/ ۲ هزار شغل تا پایان امسال در سرخس ایجاد می‌شود
مسئولان گرفتار مکر آمریکایی‌ها نشوند/ ۲ هزار شغل تا پایان امسال در سرخس ایجاد می‌شود
فرماندار سرخس گفت: تا پایان امسال نزدیک به 2 هزار شغل با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌ها در شهرستان سرخس ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس بابیان اینکه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی هیچ‌وقت تسلیم مکر و حیله آمریکا نمی‌شوند، اظهار کرد: آمریکا شیطان واقعی است و مسئولان باید مراقب باشند که گرفتار مکر این شیطان نشوند.

 

امام‌جمعه سرخس تأکید کرد: دولتمردان آمریکایی حق اظهارنظر و دخالت در مسائل داخلی کشورمان را ندارند و باید به هرگونه مداخله دولتمردان آمریکا، مسئولان عالی کشورمان پاسخ قاطع و کوبنده‌ای بدهند.

 

وی در ادامه با اشاره به سفر کاروان‌های پیاده در ماه صفر به کربلای معلا و بارگاه منور رضوی تصریح کرد: مسئولان با تلاش و مشارکت خود عرصه حضور بیشتر مردم در این کاروان‌ها را فراهم کنند تا بار دیگر شاهد رزمایش بزرگ اسلامی در کربلای معلا و بارگاه منور رضوی باشیم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ با اشاره به مطالبات گندم کاران شهرستان بیان داشت: امیدواریم با پیگیری‌های فرماندار شهرستان و مسئولان استانی مطالبات گندم کاران هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

 

امام‌جمعه سرخس عنوان کرد: زمینه حضور تولیت آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس فراهم‌شده و به‌زودی با سفر آیت‌الله رئیسی شاهد تحولات خوبی در عرصه‌های اشتغال، اقتصاد و کشاورزی شهرستان خواهیم بود.

 

حسین سنجرانی، فرماندار سرخس در ادامه با تأکید بر اینکه اقتصاد و اشتغال دو الویت کاری مسئولان کشور است، اظهار کرد: جلسات کارگروه اشتغال باهدف دستیابی نتایج خوب برای کاهش آمار بیکاری به‌صورت هفتگی در شهرستان سرخس برگزار می‌شود.

 

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: بر اساس سند راهبردی ۱۳۲۰ شغل برای شهرستان سرخس تعریف شده که بر این اساس با برنامه‌های کارگروه اشتغال تا پایان امسال نزدیک به ۲ هزار شغل در این شهرستان با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

 

وی به آخرین پیگیری‌ها درباره تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و بیان کرد: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری با شتاب بیشتری دنبال می‌شود و نتایج خوبی برای استفاده و بهره‌وری از نخستین منطقه ویژه کشور به‌دست‌آمده است.

 

سنجرانی با اشاره به کاروان‌های دهه پایانی ماه صفر و کاروان‌های کربلای معلا تصریح کرد: برای حضور بیشتر زائران پیاده که زائر کربلای معلا و بارگاه منور رضوی هستند، تدابیر خوبی اتخاذ شده و مشارکت دستگاه‌های دولتی در این زمینه افزایش یافته است.

 

فرماندار سرخس در ادامه با انتقاد از وضعیت نابسامان کارگران معدن زغال‌سنگ آق دربند این شهرستان اظهار داشت: دولتمردان شهرستان و مسئولان عالی استان با برگزاری قریب به ۱۰ جلسه در شهرستان و مرکز استان بارها وضعیت کارگران را به مسئولان معدن زغال‌سنگ متذکر شده‌اند و با جدیت نیز پیگیر حق و حقوقات کارگران هستند.

 

وی اضافه کرد: شرکت خصوصی که به‌صورت مشارکتی با آستان قدس رضوی مدیریت و بهره‌برداری از این معدن زغال‌سنگ را بر عهده دارند باید با ثبات مدیریتی به دنبال کاهش مشکلات کارگران باشند.

 

به گزارش نسیم سرخس، در پایان این جلسه با قدردانی از زحمات پنج‌ساله حمید شاقوزایی، طی حکمی از سوی استاندار خراسان رضوی، «حسین غریب» به‌عنوان معاون فرماندار سرخس منصوب و معارفه شد.

انتهای پیام/