مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود
مسئولان نگذارند با جریمه و سودهای کلان بانکی معیشت کشاورزان و دامداران از بین برود
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: مسئولان باید کشاورزان و دامدارانی که در اثر خشکسالی زندگی و معیشتشان نزدیک به صفر رسیده است را دریابند و در اقساط معوقه بانکی آن‌ها را حمایت کنند و با جریمه کردن و سودهای کلان نگذارند به‌طور کلی معیشت آن‌ها از بین برود.

به گزارش نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: مسئولان باید کشاورزان و دامدارانی که در اثر خشکسالی زندگی و معیشتشان  نزدیک به صفر رسیده است را دریابند و در اقساط معوقه بانکی آن‌ها را حمایت کنند و با جریمه کردن و سودهای کلان نگذارند به‌طور کلی معیشت آن‌ها از بین برود.

امام جمعه سرخس افزود: از ریاست محترم جمهور درخواست داریم به بانک‌ها دستور دهد این افراد را در اثر معوقات بانکی جریمه نکنند و با دادن مهلت و تنفس آن‌ها را یاری کند تا بتوانند با این مهلت اقساط خود را تسویه کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان فهرستی از اشتباهات محاسباتی آمریکا تصریح کرد: با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی ایران انقلابی و استکبار به‌ سرکردگی آمریکا به‌ فهرستی طولانی از اشتباهات محاسباتی آمریکا و شکست‌های راهبردی او برمی‌خوریم.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ۱۹ دی ماه فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی را مطرح کرده و فرمودند: «دستگاه محاسباتی دشمن حقّاً و انصافاً غافل و خراب است؛ نمی‌توانند حقایق مربوط به‌جمهوری اسلامی را آن‌چنان که هست دریابند. وقتی محاسبه‌ی وضعیّت موجود غلط بود، تصمیم‌ها هم غلط خواهد بود؛ تصمیم غلط هم موجب می‌شود که ناکام بمانند که تاحالا مانده‌اند و از این به‌بعد نیز ان شاءالله ناکام خواهند ماند.»

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: در این دستگاه محاسباتیِ ظاهراً عظیم و دقیق، جایی برای فاکتورهای معنوی وجود ندارد؛ عواملی همچون ایمان، توکل و امداد غیبی جایی در این دستگاه ندارند و اساساً در محاسبات دشمن نمی‌گنجند.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: نشناختن ملت بزرگ و انقلابی ایران، دلیل دوم در چرایی اشتباهات مکرر دشمن است؛ میلیون‌ها جوان ایرانی در مراسمات معنوی مثل اعتکاف و عزاداری محرم و راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، اما دستگاه محاسباتی دشمن اینها را نمی‌بیند، یا می‌بیند و به‌حساب نمی‌آورد.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند؛ این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند؛ در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آن‌ها قائل شد.

وی عنوان کرد: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند؛ سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

انتهای پیام/